fre 02 jan 2015, 10:33#308563Hej allihopa och Gott Nytt År!!
Äntligen lite ledighet och tid att klippa ihop några videos... kanske något att slötitta på när det är dåligt väder.
Sektionsfällning i Tumba, Botkyrka hösten 2014:
Trädfällning Muskö Arborist:
Arborist tree work in december. (Timelapse):
Sektionsfällning i Älvsjö hösten 2014 Arborist:
Sektionsfällning i Tyresö Arborist:
Trädfällning (arborist)
FILMER - Trädklättring

fre 02 jan 2015, 11:10#308572Häftiga klipp!
Det var en rätt fin vril på björken i det sista klippet åxå, brukar ni ta sådana till vara om ni hittar?
Man kan få rätt bra betalt för vissa
Det var en rätt fin vril på björken i det sista klippet åxå, brukar ni ta sådana till vara om ni hittar?
Man kan få rätt bra betalt för vissa
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
fre 02 jan 2015, 11:35#308583Samlar själv på dylika knölar å knotor å andra underligheter man kan hitta i skogen så man blir nog lite miljöskadad till sist, hehe
Det bästa är att bara såga löst dem, barkning å annat som folk pratar om att är så viktigt å utföra medan vrilen är färsk är inte så viktigt på små vrilar som på riktigt stora. Små kan man koka senare å sen ge dem med en gummihammare/ klubba lite så ramlar barken av!
Samma när dom är färska, bara slå på dem så flyger barken bort!
Det bästa är att bara såga löst dem, barkning å annat som folk pratar om att är så viktigt å utföra medan vrilen är färsk är inte så viktigt på små vrilar som på riktigt stora. Små kan man koka senare å sen ge dem med en gummihammare/ klubba lite så ramlar barken av!
Samma när dom är färska, bara slå på dem så flyger barken bort!
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
fre 09 jan 2015, 13:02#310070Artig teknikk jeg ikke har sett før
Skrives litt nedover i kommentarfeltet at det hindrer saga fra å sette seg fast, samt at det sparer tid i forhold til "step cut" som jeg nesten alltid bruker.
Enda et triks å ha i lomma
Skrives litt nedover i kommentarfeltet at det hindrer saga fra å sette seg fast, samt at det sparer tid i forhold til "step cut" som jeg nesten alltid bruker.
Enda et triks å ha i lomma
TS
fre 09 jan 2015, 14:55#310082Hjälper ju oxå till att rulla av kubben från stammen.
Brukshyllan:
535 FBx | 550 XPG | 562 XPG |
MF 675 + Källefall skogsvagn
Samlarhyllan:
Stihl 012 AV
535 FBx | 550 XPG | 562 XPG |
MF 675 + Källefall skogsvagn
Samlarhyllan:
Stihl 012 AV
fre 09 jan 2015, 17:26#310099Smart, men jag gillar inte als den svängen han gör med sågen med handen i bakre handtaget och utan bromsen på, eller ser jag fel
Jack of all trades, master of none!
mån 12 jan 2015, 15:22#310769Hej,
Har denna varit med?
Har denna varit med?
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
mån 12 jan 2015, 16:14#310777 Man tankar..
..
th skrev:Men det känns ju lite konstigt att kapa i vedbitar redan på toppen av trädet. Hur gör han när soppan tar slut
tis 27 jan 2015, 22:01#313320Här var det högt!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
tis 27 jan 2015, 22:13#313322Ja det där var nog lite extremt!
Men han behöver ju ingen skotare i allafall, han bara fäller bitarna färdigt i en välta!
Men han behöver ju ingen skotare i allafall, han bara fäller bitarna färdigt i en välta!
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
ons 28 jan 2015, 16:19#313433Det ser alltid högre ut än vad det egentligen är med en kamera med vidvinkel..
Och kanske lite väl stor topp som han fällde. Man ska egentligen klättra högre och ta en mindre topp för bättre kontroll.....
Och ingen nackdel om man har klätterrepet som en enda lång lanyard/fångrep om något går fel.
Fasen, nu känner jag mig gnällig.....
Och kanske lite väl stor topp som han fällde. Man ska egentligen klättra högre och ta en mindre topp för bättre kontroll.....
Och ingen nackdel om man har klätterrepet som en enda lång lanyard/fångrep om något går fel.
Fasen, nu känner jag mig gnällig.....

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).