Trädfällning (arborist)

Husqvarna Technical Extreme passform

16 inlägg 7662 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna Technical Extreme passform

TrioBrake  
#561770 Hejsan! Gick och köpte mig ett par Stihl Xtreme byxor som inte ens höll en vecka ( hål å revor i yttertyget m.m) och nu återkopplade min handlare och erbjöd sig att jag skulle få plocka ut ett par Husqvarna Technical Extreme byxor som plåster på såren. Eller plocka ut grejer för samma summa som byxorna kostade.

Dock så sitter Husqvarna byxorna åt rätt så skapligt runt låren och kändes väldigt strama i grenen. Så jag undrar då är det något att ha? Blir dom mera mjuka efter ett tag? Många säger att Husqvarnas byxor har en tightare passform någon som vet? Känns som att dom kommer spricka rätt så omgående när dom sitter åt såpass hårt?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

Avslutat-02  
#561772 Hvas byxor går efter EU standard på kläder ej skandinaviska, så ja de är som italienska skor, trånga och smala.
Gå gärna upp en storlek eller kolla om han har andra varor.

:-bd

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

TrioBrake  
#561782
vinterrojarn skrev:Hvas byxor går efter EU standard på kläder ej skandinaviska, så ja de är som italienska skor, trånga och smala.
Gå gärna upp en storlek eller kolla om han har andra varor.

:-bd
Provade deras största och dom säljer enbart stihl å Husqvarna, då får det bli att plocka på sig grejer istället :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

Avslutat-02  
#561783 Prova skogmas arboristbyxor istället när du ska byta, jävligt sköna och rymliga i storlekarna, pungen slipper skavsår.... :d

:d :d

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

TrioBrake  
#561795
vinterrojarn skrev:Prova skogmas arboristbyxor istället när du ska byta, jävligt sköna och rymliga i storlekarna, pungen slipper skavsår.... :d

:d :d
Är det Pfanner byxor vi pratar om nu?

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

Avslutat-02  
#561832 https://skogma.se/sip-protection-arbori ... =723003456

Jag använder dessa, är väldigt sköna och lätta.

Lite dyra kanske....

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

taxjagarn  
#793276 Lånar TrioBrakes tråd.
Är sugen att köpa Husqvarna technical extrem midjebyxa.
Skall man gå upp en storlek eller kan man välja det man har normalt.
Har normalt storlek L i typ fjällräven, engelsson byxor.

MvH/Stefan

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

Bert1  
#793280 Jag har M i vanliga jobbarbyxor men tyckte dom blev lite tighta om rumpan så jag bytte till L

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

taxjagarn  
#793287 Okie bäst att gå upp en storlek då kanske.
Är du nöjd med dom ?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

Bert1  
#793289 Ja det är jag är 3dje vintern dom används iof ingen proffssågare men till min vedsågning så duger dom ypperligt

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

taxjagarn  
#793292
Bert1 skrev:Ja det är jag är 3dje vintern dom används iof ingen proffssågare men till min vedsågning så duger dom ypperligt


Okie ja men funkar dom till det så borde dom ju funka till mig med.
Hugger inte heltid jag heller, men som självverksam om det inte blir för stort.

Tack för svar 🙏

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

stackenas  
#793395 Jag är mycket nöjd med mina technical extreme byxor 👍 Gick ned en storlek, vill ha så tight passform som möjligt. Efter några pass har de töjt sig där det behövs.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

taxjagarn  
#793400
stackenas skrev:Jag är mycket nöjd med mina technical extreme byxor 👍 Gick ned en storlek, vill ha så tight passform som möjligt. Efter några pass har de töjt sig där det behövs.



Okie får se hur dom sitter när dom kommer.
Beställde en storlek större i xl, annars får jag väl byta.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

Midgård  
#793426 Jag köpte nya Husqvarna Technical Extreme i fjol. Hade likadana tidigare som jag högg ca 1000 kubik med. Perfekt passform. Jag gillar att de sitter lite tajt, då risken är mindre att de hakar fast i något i skogen. De är också väldigt bra med förböjda knän, vilket gör att det krävs mindre energi för att röra sig.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna Technical Extreme passform

wayfar  
#838238 Otroligt behagliga kläder att arbeta i. Har inget annat att önska av de. Genomtänkt och riktigt bra material.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).