Motorsåg och handhållet

Justera kedjesmörjning på Partner 500

19 inlägg 21501 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Justera kedjesmörjning på Partner 500

Sti  
#139325 Jag har en Partner 510 som bara går och går. Använder den i skogen, på vedbacken.
Lättstartad. Simpla tanklock på den. Har fått byta oljetanklock en gång. Om det är proffs såg eller ej?
Alldeles det samma all den stund den fungerar som jag vill och jag är nöjd med den.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Justera kedjesmörjning på Partner 500

totte  
#139350 Vad jag vet så har det inte gjorts nån 500 från senare tid när Partner blivit konsumentsåg. Men regelmässigt så är väl Partner från 90-talet och framåt varuhusgrejor. Har inte heller nån koll på vilka modellbeteckningar do har på dessa. Serienr tror jag inte säger nåt om året.

Användarvisningsbild

Re: Justera kedjesmörjning på Partner 500

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#139366
totte skrev:Nån som vet när den första Italienbyggda Partnern kom och vilken det var? Där byggs dom väl nu, min 4200 är därifrån och identisk men nån McCulloch-modell. Macen gick samma öde till mötes efter att ha blivit uppköpt, varumärke för konsumentprodukter.

Nu ska vi se.. Icke svenska partner...
Jobu var först ut med dessa P48/P49 1976 o några år fram.
TML gjorde Mini serien 1978
TML hade 16 serien 1980 och fram ett par år..
Tror 400 var den första Italien byggda som såldes som Partner 1983.
Då var det genom Elux eftersom dom då hade 100% kontroll o bestämt att det varslut med proffs såg från Partner.

Bajk skrev:Från vilken tid ska Partner 500 sågen komma ifrån för att den ska vara bra och inte en konsument såg. Likadant med Partner 540. Från vilket år ska den vara ifrån?

Kan man kolla åldern på sågen genom serie nr? Vart sitter det?

500 (80') var farmar version av 500 sågen som kom 1979.
Det finns en senare italienare med som heter 500 nånting.
5000 familjens pruduction flyttades till italien någon gång i början av 80'talet kanske 84.
De sista i serien kom ur linjen 2004 om jag minns rätt.

Avatar Fallback

Re: Justera kedjesmörjning på Partner 500

Puffen  
#157603 Hej
Jag vill köpa en såg med trasig kedjesmörjning.
Övriga krav: Lättstartad, stabil tomgång, rätt stark.
Jag söker någon som köpt en ny såg och nu vill sälja sin gamla istället för att kasta den.
Jag behöver motorfunktionen till en vinsch och behöver därför inget svärd, kedja eller smörjning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).