mån 28 maj 2007, 21:46#9212Ska köpa ny grästrimmer, får pengar imorgon
Röjsåg finnes redan
jag har funderat på Husqvarna 125C
kostar 1900kr enligt deras listpris
vad tror ni?
Motorsåg och handhållet
Grästrimmer
TS

mån 28 maj 2007, 22:33#9214Är lite lat, tycker det känns lite jobbigt att släpa med röjsågen och knäppa på selen för å putsa runt rabatter o dyl, hade tänkt ha denna med när ja kör åkklipparen och hoppa av o putsa till runt buskar o dyl
stihls fs38 kostar väll runt 1600kr tror ja
har inte bestämt mig ännu, får se om ja hinner köpa imorrn eller ej
stihls fs38 kostar väll runt 1600kr tror ja
har inte bestämt mig ännu, får se om ja hinner köpa imorrn eller ej
TS
tis 29 maj 2007, 17:54#9232Blir nog iallafall Husqvarna 125c
Ringde traktornord och dom hade den hemma, däremot hinner jag inte va med o köpa den eftersom vi ska till Sala imorron med klassen,kolla gruvan och deras naturbruksgymnasium
1990kr kosta den
Blir kul o se om den kommer hem i kartong eller om dom har provkört den och verkligen kollat allt innan
Har inte hört vad Sibro tar, vet inte ens om han har så små maskiner?
Ringde traktornord och dom hade den hemma, däremot hinner jag inte va med o köpa den eftersom vi ska till Sala imorron med klassen,kolla gruvan och deras naturbruksgymnasium
1990kr kosta den
Blir kul o se om den kommer hem i kartong eller om dom har provkört den och verkligen kollat allt innan
Har inte hört vad Sibro tar, vet inte ens om han har så små maskiner?
TS
ons 30 maj 2007, 18:04#9254Var imorse dit när dom öppna kl 7
gav 1990kr för den och fick kartongen och 1 liter Aspen 2takt
Nu när jag kom hem öppna ja kartongen, nästan allt var monterat, det enda som inte var det var själva plastskyddet, det var bara en mutter så de gick snabbt
fick även med manual och nått verktyg i kartongen
har provkört den och den fungerar bra, vikten känns av litegrann, men denna har jag mest tänkt ha för å just "trimma" runt buskar och dyl,
Finns säkert miljövänligare och tystare o lättare maskiner
Men denna funkar fint, den är inte fullt så rapp på gasen, men kan vara att den är fet inställd, däremot är den rapp när man väll kör och sen släpper o gasar igen, men den är seg från botten o upp
Har även nu igen för 3e gången använt kompressorn, bärde ner den te trädgårdn koppla i sladden och drog ut tryckluftsslangen med pistol på gräsmattan och blåste rent den
Är nöjd med både kompressor o trimmer
Att det var tap n go trimmerhuvud original var ju ett plus
gav 1990kr för den och fick kartongen och 1 liter Aspen 2takt
Nu när jag kom hem öppna ja kartongen, nästan allt var monterat, det enda som inte var det var själva plastskyddet, det var bara en mutter så de gick snabbt
fick även med manual och nått verktyg i kartongen
har provkört den och den fungerar bra, vikten känns av litegrann, men denna har jag mest tänkt ha för å just "trimma" runt buskar och dyl,
Finns säkert miljövänligare och tystare o lättare maskiner
Men denna funkar fint, den är inte fullt så rapp på gasen, men kan vara att den är fet inställd, däremot är den rapp när man väll kör och sen släpper o gasar igen, men den är seg från botten o upp
Har även nu igen för 3e gången använt kompressorn, bärde ner den te trädgårdn koppla i sladden och drog ut tryckluftsslangen med pistol på gräsmattan och blåste rent den
Är nöjd med både kompressor o trimmer
Att det var tap n go trimmerhuvud original var ju ett plus
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).