Motorsåg och handhållet

Echo Motorsågar

54 inlägg 41317 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

totte  
#213506 Tja, eftersom den här tråden redan rasat iväg ganska OT så:

http://youtu.be/tAS2kYle19I?t=2m2s

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

värmSkog  
#213509 Ja det råkade ju bli så. Jag ska försöka återgå till ämnet, Om någon här på forumet har kört eller kanske tom äger en Echo cs-360 Wes? Så får ni gärna säga vad ni tycker om den. Är lite sugen på en fortfarande.

Inte för att jag vet vad han säger men.. Vi har ju några som kan finska här på forumet :o

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K-CrL-pBNO0[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Echo Motorsågar

axwell  
#213536
värmSkog skrev:te för att jag vet vad han säger men.. Vi har ju några som kan finska här på forumet :o


Ei, är inte ens säker på att det är finska han ratar, kunde lika gärna ha varit estniska, förstod dock en hel del, tex "prosentia" och "motori".

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

totte  
#213555 Torde vara estniska, den som har tub-kanalen är från Estland.

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

värmSkog  
#213575 Okey fel av mig :oops: Som du säger axwell så förstår man konstigt nog några ord

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

totte  
#213587 Spelar ju ingen roll, man begriper ändå i stort sett inget av vilket av dom.

Avatar Fallback

Re: Echo Motorsågar

MaxPax  
#213589 Jag har ganska lite erfarenhet av motorsågar men sågat en del nu i vinter med husqvarna 242, jonsered 2041 (tror jag) och en sprill ny echo cs-351-wes.

Echosågen är först och främst mycket lätt, smidig, lättstartad som bara den. Inte lika stark som hqv och jsr-sågarna men den är ju inte riktigt i samma segment heller. Min kompis bonden har haft sin ena i två år och är jättenöjd så han köpte en till.

Nackdelar som jag upplever är att tanken verkar ganska liten, får fylla på oftare. Dessutom verkar den vara känsligare för vegetabilisk kedjeolja som blivit lite tjock, den kleggade igen så det fick rensas med diesel medan hva:n och jrd:n tuffade på obemärkt. Kan kännas lite plastig om man är van vid metallhöljen tänker jag, men det är nog bra plast för den verkar hålla för en hel del tuffa tag ändå.

såattde....

Användarvisningsbild

Re: Echo Motorsågar

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#213600 Det jag tyckte var lite dåligt på den enda Echo jag sett och skruvat med var att det var så dålig utväxling i startapparaten, vart inget bra schvung på motorn hur rappt man än drog i snöret!

Japanerna kan dock det där med finlir, motorerna går otroligt fint. Hitachi/Tanaka's grästrimmers är tex i en helt egen division motormässigt, där ligger Husqvarna i lä!

Avatar Fallback

Re: Echo Motorsågar

MaxPax  
#213983 hola. kom på en grej till om cs-351WES- sågen. Den har mindre muttrar till svärd-kåpan vilket gör att man inte kan använda samma kombinyckel som till hqv & jsr. Lite störande....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).