Motorsåg och handhållet

Stihl FS 460 C

7 inlägg 5933 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl FS 460 C

Anders A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114293 Nu äntligen har hon kommit" När skönheten kom till by'n" eller hur "fan" man skal uttrycka sig
Fick hem min nya Stihl såg idag efter lite test så ser jag fram för ett riktigt vintertest grov underröjning
ca 50 cm snö duktigt med upplega och som det ser ut ner mot 15 -
Jag har tyvärr inte fått alla beställda tillbehör så lite inproviserat blir det men grejerna skall testas.
Så här långt ser det bra ut men man vet ju aldrig.

Jag har skaffat mig en ful ovana att ägna mig åt "vinterröjning" men det är intressant att se vad grejorna går för
senast jag var ute så visade termometern vid kojan på 24 - men det funkar utan problem
så vi får se vad den nya skönheten har att bjuda på.
uppdatering följer


Senast redigerad av Anders A lör 15 jan 2011, 14:01, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 460 C

Nonkan  
#114302 Du får ju lägga ut lite bilder såklart :)

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 460 C

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114351 Har kört en del Husqvarna 345 under liknande förhållande och det har funkat fint men får väll se hur det går för dej då.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 460 C

motorsågsmek  
#114357 ska bli kul o höra vad du tycker om röjsågen

Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 460 C

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114512
motorsågsmek skrev:ska bli kul o höra vad du tycker om röjsågen



MS 460 c är ingen Röjsåg! det är en 77cc motorsåg! förvisso en bra sådan... men hur i hela friden man kan ens fundera på att "underröja" med en sådan är för mig helt obegripligt!! :surp: har i nödfall förröjt en del med ms 261 o 18" svärd i vinter...i 50-70cm snö.... å det är jobbigt nog!! :???:

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 460 C

Anders A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114521
Huggarn skrev:
motorsågsmek skrev:ska bli kul o höra vad du tycker om röjsågen

Självklart avser jag FS 460 c ber så mycket om ursäckt!!!!!!!!
MS 460 c är ingen Röjsåg! det är en 77cc motorsåg! förvisso en bra sådan... men hur i hela friden man kan ens fundera på att "underröja" med en sådan är för mig helt obegripligt!! :surp: har i nödfall förröjt en del med ms 261 o 18" svärd i vinter...i 50-70cm snö.... å det är jobbigt nog!! :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 460 C

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114569
Anders A skrev:Självklart avser jag FS 460 c ber så mycket om ursäckt!!!!!!!!


Misstänkte nästan det! :smile: ska som sagt bli kul att höra hur den går! själv väntar jag på/tills den större modellen kommer! tror den heter FS 490!? :roll:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).