Motorsåg och handhållet

Istället för P540

6 inlägg 2646 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Istället för P540

Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8960 Våran 540 har försvunnit nu i veckan, farsan hade den i onsdags och på torsdagen kunde han inte hitta den.

Vilken såg är en bra ersättare till en 540?
Stihl och Dolmar mm är inaktuella då vi inte har någon återförsäljare i närheten.

Sågen kommer användas till mer eller mindre allt, skogssågning, vedkapning osv..



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#8961 en 357xpg kanske kan vara nått ??
jag är supernöjd med min (min är utan cat/etech) !!

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8962 Det är en jungel det här.. skulle ju helst vilja ha en P540 eller en HVA 55 men dom tillverkas ju inte längre..
357 är för mycket proffs tycker(tror) jag.

Vet inte riktigt hur Rancher 455 är men den verkar aningen tung, då kunde man ju köpt en 2159:a istället som både är lättare och starkare..

Grejen är att jag sågar mest, men farsan ska ha en såg så han kan följa med till skogen och såga ibland.
Min 242:a är lite liten att såga ved med så sågen i fråga borde ju ligga på 50-60cc.

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#8963 Det har varit/är några riktigt fina 55:or på blocket nu ,, kan vara värt att kolla upp !!!

denna är fin !!
http://www.blocket.se/vi/11935499.htm?ca=6_s

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8970 Har ni Partner säljkare i närheten som kan erbjuda proffs såg?

Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8976 Vi har en "skog och trädgård" återförsäljare rätt nära, dom säljer ju HVA och Jonsered.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).