Motorsåg och handhållet

Sågkedjeolja

4 inlägg 3802 visningar 1 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna

Sågkedjeolja

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#113885Min lokala leverantör har slutat sälja min favoritolja så nu skulle behöva förslag på en bra och billig olja som fungerar. Jag vill inte ha rapsolja.

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sågkedjeolja

Kse  
#113894Se upp för OKQ8 Bizet, väldigt skiftande kvalitet. Köpte två dunkar och det var som tjära när det började närma sig -30, ordentligt gul i färgen som rapsolja och gav obefintlig smörjning då nästan ingen olja kom ut. Var tillbaks till OKQ8 och frågade om dom hade ändrat nått i oljan men inte vad dom visste. Vi öppnade och kollade en dunk men den såg ut som hydraulolja och mkt mer lättflytande som det brukar vara.
Slog en signal till huvudkontoret men kunnig på området var ledig och skulle återkomma idag, ska göra ett nytt försök imorgon för att höras vad dom häller i sågkedjeoljan.

Användarvisningsbild

Skogshuggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Kse skrev:Se upp för OKQ8 Bizet,.

Har aldrig haft några probs med Bizet som vinterolja, och gul har den defenetivt inte varit!,,,,måste alltså röra sig om en "dundertabbe" i produktionen. :roll:

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#113945kör just nu med ganngårdens mineralolja och den verkar funka helt okej !
Har dock bara kört med den omkring minus 15c ,,,

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).