Motorsåg och handhållet

någon som har en trasig såg att sälja?

42 inlägg 13834 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#112786 väntar nu ivrigt på att sågen ska komma :mrgreen:. tack så mycket ennu en gång stegmaster ^:)^ :ymparty: 🤗 :(|) 3:-O @};- %%- **== (~~) ~o) =:) :-j :o3 \m/ :-bd 🏴‍☠️ :grin: :D ;)

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#112787 spårade ur lite där :)) =)) =))

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#112823 Så du har inte fått den ennu?

Kollada på posten.no just nu och detta stod det:
"Sendingen er frigjort fra importbehandling
04.01.2011 07:56 "

Så den kan inte vara länge innan du har den.

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#113188 är det en 2050 classik eller turbo?

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#113262 nu har jag ätit oxfilé, potatisgratäng och bearnaisesås. det var jättegött :mrgreen: . jaja, kom till sak nu då:


hämtade ett paket idag på posten.


20110107055.jpg
20110107056.jpg
20110107058.jpg
20110107059.jpg
20110107060.jpg
20110107061.jpg




Det var tre gånger mer smuts i sågen än vad det är på bilden (bilden nedanför). Har hittat felet i alla fall, en spricka i tankfogen bak vid handtaget. Och startmekanism kåpan var ochså lite trasig, men fullt användbar. Har du tappad den någon gång Stegmaster?!, ser så ut. Men jag och pappa ska köpa fibernät och plast och plasta tanken och laga startmekanism kåpan och borra nya lufthål i den. Så den går att laga :mrgreen: . Det kommer mer bilder under arbetet. Tack så mycket för sågen Stegmaster 🤗 :-bd ^:)^
20110107062.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#113288
viktor meck skrev: Och startmekanism kåpan var ochså lite trasig, men fullt användbar. Har du tappad den någon gång Stegmaster?!, ser så ut. Men jag och pappa ska köpa fibernät och plast och plasta tanken och laga startmekanism kåpan och borra nya lufthål i den. Så den går att laga :mrgreen: . Det kommer mer bilder under arbetet. Tack så mycket för sågen Stegmaster 🤗 :-bd ^:)^
20110107062.jpg

Den har nog fallt av från min Atv nån gång, men minns inte om läcket startade¨då. :oops:
Startmekanism kåpan er bytt minst 2 gånger, då det måste vara klent på dom. (för sågen er inte mycket använt, själv om det kanskje inte ser sån ut. :wink: )
Den skada som finns på galleret nå er nog från et fall från Atv, men dom sprickar lett vid normnal använding ochså.
Men det er ju bra om du tror du klarer få ordning på. :grin:
Nu er den ju dessutan kommet tilbaka til sitt utsprungsland, så kanskje den mår bättre då. :lol:

Edit: Det skal vara en 2050 turbo om jag minns rätt, men det vet du vel redan.

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#113294 japp du hadde skrivit fel först. men nu vet jag vilken det är. det var en jävla massa skit i den. det var knappt att svänghjulet kunde röra sig. har du aldrig gjort rent den eller? haha :lol:. vet du hur mycket en sån kåpa över svänghjulet kostar? spelar ingen roll om du svarar i sek eller nok. alla skruvar var inte original. en träskruv,haha :lol: :)) =))

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#113305
viktor meck skrev: det var en jävla massa skit i den. det var knappt att svänghjulet kunde röra sig. har du aldrig gjort rent den eller? haha :lol:. vet du hur mycket en sån kåpa över svänghjulet kostar? spelar ingen roll om du svarar i sek eller nok. alla skruvar var inte original. en träskruv,haha :lol: :)) =))

Va då, "svänghjulet kunde inte röra sig", såg du inte video`n, den gick ju hur bra som helst. :lol: :lol:
Minns inte at jag gjordt rent sedan sista byte av kåpdekslet, då den blev trasig hadde jag den som ekstrasåg vid vedmaskinen för att kapa övergrovt virke.
Sedan satte jag bort den, så den har stått still i ca 2 år nu, så jag minns inte eksakt dens historia, då det gikk lång tid mellan varje gång jag startade den.
Jag har inte meckat på den själv, utan det var en bygdesmed som fikk fiksa til den. 8)
Tror jag betalte ca 200 kr inkl arbete senaste gången han skiftade det dekslet. :???:

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#113456 ja. den gick. men den skulle överhettast när som helst om jag inte hadde tagit bort skiten. har nu monterat ihop sågen igen. blev riktigt bra. ska bara köpa plast nu och laga tanken. kolven hadde inget slitage alls, såg jätte fint ut. är det en bra såg? den har ju iallafall ca 3,1hp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#113530
viktor meck skrev: . är det en bra såg? den har ju iallafall ca 3,1hp.

Ja det tror jag, det har aldrig varit nåt fel på den under dom åren jag har haft den (förutom dom "fel" jag har stellt til själv).
Det enda "felet" er just det där startssnordekslet som sprickar fort rundt dragsnöret.
Dessutan har alla dessa fjädrar som finns til för att minska skakning i håndtagen, gått av efter et tag, men dom er ju inte dyre att kjöpa nya, det går oftast ochså att repa. dessa själv minst en gång, för man behöver byta dom.
Trodde den räknas som en halvpoffssåg, men detta finns det nog andra som vet mer om enn jag. :???:

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#113639 men fjädrarna räknas ju som slitdelar, och jag vet en firma som har flera hyllor fulla med reservdelar till trädgårdsmaskiner och motorsågar, både nytt och beg, ska ringa dit imån efter skolan. första skoldagen på den sista terminen i grundskolan imån :-w 👎 (-|. vill börja gymnasiet nu. ska bli reparatör och laga traktorer, grävskopor, och andra entreprenad/lantbruksmaskiner. även lastbilar :o :mrgreen: :D :-bd 8) :). så när ni får problem sen med era maskiner ska ni ringa mig :lol: :)) =))

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

johan eriksson  
#113641 Funderade lite på din tank, är det någon form av mjukare plast så är det inte säkert att det funkar med polyesterplast. ta med tanken, väl rengjord, till en karosseriverkstad så kan dom hjälpa dig att laga den. finns fina plastlagningsgrejer idag. :D

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#113646 den verkar inte vara så mjuk. det var ett jädra slipande för att få ytan sträv, men tack för tipset, får göra så annars

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#113697
viktor meck skrev:. ska bli reparatör och laga traktorer, grävskopor, och andra entreprenad/lantbruksmaskiner. även lastbilar .så när ni får problem sen med era maskiner ska ni ringa mig

Hoppas du kommer ihåg en gammal Norrbagge då? ;)

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#113811 haha, ja

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).