Motorsåg och handhållet

någon som har en trasig såg att sälja?

42 inlägg 13832 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

marcus_ford 3600  
#113954 Ä det nån som ha en såg till mej med?? :cry:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#113994
marcus_ford 3600 skrev:Ä det nån som ha en såg till mej med?? :cry:



det blir lättare för folk om dom vet var du bor :mrgreen: . för alla kanske inte vill skicka sågen :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#114020 Jag har en Hq 254 som jag vill bli av med. Jag vet dock inte vilket pris jag ska ta för den.

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#114617 i torsdags så var jag på jula och handla lite
20110113071.jpg
20110113076.jpg
20110113078.jpg
20110113079.jpg
20110113080.jpg




igår slipade jag ytan lite.
20110110066.jpg
och så plastade jag två gånger. det blev bra men märkte sen att det var sprickor vid tanklocket med så jag plastade där med och hällde i bensin. JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. det funkade :mrgreen: läcker inte längre. sågen var helt snustorr på bensin förut. drog ett drag. ingen ting hände. drog ett till, tände till, in med choken. drog en till gång, bruuuummm bruuummm. går som en klocka. är så j***a glad. ska kolla imån om det är någon bensin kvar i den imån och testsåga. jag delar säkerhetsuttöstning med pappa så nin behöver inte vara oroliga, bara roliga :mrgreen:. tack så mycket för sågen Stegmaster. en fråga, hur många stegar har du? hahaha :lol:. bilder och film kommer. trevlig helg, sug och svälj :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

totte  
#114621 Kul Viktor! Grattis till framgången! Fråga hellre Stegmaster hur många steg han dragit med sin Stegmaster, det är några stycken vid det här laget.

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#114679 aa. det är nog rätt många

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#114681 Bra at du verkar ha fått ordning på den. :grin:
Glöm nu inte filma när du ska testkjöra den, det vil man ju se: ;)

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#114688 ska göra det imån. ska ara leta fram skyddsbyxorna. vill knappt starta en motsåg utan byxor

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#114789 satte på den nya kedjan idag och provkörde, gick riktigt bra. fast något hände med filmen så att den inte funkar som den ska :(. lägger upp den ändå. blir ny film senare när jag har tid :mrgreen: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eCk4EJxTvow[/youtube]

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#114838
viktor meck skrev:satte på den nya kedjan idag och provkörde, gick riktigt bra. fast något hände med filmen så att den inte funkar som den ska :(. lägger upp den ändå. blir ny film senare när jag har tid :mrgreen

Var ju bra att den endast var filmen det hände nåt med. :wink:
Den låt ju riktig fräsch, eller?
Men en "riktig" video vil vi ju fortfarande se. :mrgreen:
Nåvel, bra att du lyckats få ordning på sågen.
En undran bara, har du mycket virke som väntar på dig(och sågen), eller vilka planer har du?? :grin:

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#114857 vi har en del, men vi ska röj en del

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#144850 tanken började läcka igen så jag ställde undan den. men så berättade jag på praoplatsen om den och så sa den ene att han trodde att dom hade en skuren liggande någon stans. och längst in i högarna låg den :mrgreen: så jag monterade cylindern på den ej läckande sågkroppen och den funka jättebra :grin: sen så sålde jag den för 1500kr till en jag känner. och nu fick jag en "skrotad" såg från jobbet som hette patner 450. det visade sig att det är samma såg som jonsered 2050 :mrgreen:

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).