Motorsåg och handhållet

någon som har en trasig såg att sälja?

42 inlägg 13829 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#111282 hej jag undrar om någon har en trasig motorsåg elr en av renoveringsbehov att sälja? jag bor i gbg men om ni skickar den så betalar jag frakten. den ska högst kosta 1000 kr. helst inte skuren om det inte medföljer utbytesdelar. vilken såg som helst, men inte något kinaskit. det har jag fått nog av ( kompisens baotian moppe) mvh viktor



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#111308 Jag har en Jonsered 2150 (ca 12år) som inte er mycket användt, och motor går hur finst som hälst, men den läckar bensin, vilket jag tror kommer från en spricka i tanken, men har inte kollat det säkert, bara satt bort den då jag har 3 andra såger. Den skulle du kunna få gratis, då den endast står ivägen.
Men har ingen aning om det går att skicka "presenter" från norge til sverige utan tull och moms??
Bara hör av dig om du vil ha den.
Men du får betala frakt och evt, andra avgifter. Vikt ca 6kg
Det er sågen til höger på bilden.
DSC00569 (1408 x 1056).jpg

Avatar Fallback

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111420 Har du vägarna förbi Vansbro så skall vi nog hitta en lämplig såg i någon gömma välkommen eller hör av dig.
Ha De Bra....

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#111510 stegmaster: kan du kolla upp vad fakten kostar och om det är till ett rimligt pris så vill jag gärna ha den. tack så mycket

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#111511 backman: det är ju lite långt att åka med moppen. jag bor i göteborg haha

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

Sibiria  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111537 Jobbar inte på skatteverket men rimligen är momsen på 0 kr 0kr, och med Norge finns det frihandelsavtal som motorsågar rimligen omfattas av. Men är köpesumman 0 kr spelar det ju ändå ingen roll.

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#111540 nej men jag vill inte betala 800 för frakten för då kan jag lika gärna köpa en på blocket

   TS
Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111543
Sibiria skrev:Jobbar inte på skatteverket men rimligen är momsen på 0 kr 0kr, och med Norge finns det frihandelsavtal som motorsågar rimligen omfattas av. Men är köpesumman 0 kr spelar det ju ändå ingen roll.

Innom Svcandinavien och EU så stämmer det, ingen pålagd moms eller tull.
Så är det inte överallt enligt tullverkets regler.

Om jag byter med annan samlare eller får en såg av en kompis i USA/Kanada ska Moms räknas och betalas av mig.
Momsen är 12% på totala kostnaden (frakt+värdet).
+ de obligatoriska 300:- i hanterings kostnad.

Tänkte det kunde kanske vara kul o veta för dig...
Har haft otaliga discussioner med tullverk eftersom det är historiska föremål jag tar hit/byter/köper till muséum och ingen komersiell vara såm det tjänas pengar på.

Magnus

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111544
viktor meck skrev:nej men jag vill inte betala 800 för frakten för då kan jag lika gärna köpa en på blocket

Det är snarare 250-300 det kostar med bussgods till dig.
En 50-lapp till ca för Posten.

Mange

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#111567
viktor meck skrev:stegmaster: kan du kolla upp vad fakten kostar och om det är till ett rimligt pris så vill jag gärna ha den. tack så mycket

Jo, jag ska kolla pris med posten til Göteborg.
Ska dessutan dubbelkolla at sågen går ok, då den stått et par år nu, (men motor gikk helt ok då jag satte bort den), så jag inte skickar iväg nåt skit åt dig. :grin:
Jag återkommer via PM när jag vet mer.

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#111594 Jag gjordet som snarast en liten video när jag startar upp sågen efter nogra år stillstånd.
Kolla hur det läcker under sågen. :???:
Någon som vet om det går att byta endas tanken, eller tätta den på nogot vis, kan ju ochså bara vara en slang??
Den rykar lite, men det er ju någon 2 år gammal bensin i den, samt at den er kald vid start.
Er den värd att skicka til victor meck, eller va säger ni?
Skulle ju inte villa skicka iväg nogåt skit til honnom, som inte går att fiksa för lite peng.

Vänligst inga kommentarer på att jag inte har någon skyddutrustning + kaststarter sågen + bränsle som finns rakt under sågen, som vanligt så skulla man ju bara.......... :oops:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OQjXA66p_vc[/youtube]

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#111595 den startade ju väldigt lätt men läckte ju ganska mycket. någon som vet om det är delbar tank på den. finns det någon återledarslang från förgasaren?

   TS
Avatar Fallback

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

axwell  
#111596 "skåda icke given häst i munnen"

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

stegmaster  
#111724 Pm er skickad til dig viktor.

Användarvisningsbild

Re: någon som har en trasig såg att sälja?

viktor meck  
#111727 har skickat tillbacka, och jag ska nog kunna fixa den. jag har bytt kolv+kolvringar på en hq 137a för att en mutter som håller fast förgasaren hade låssnat och flygit in i vevhuset och slagit loss bitar på kolven. men nu går den som ny. har även bytt klovringar plus vevlager och packboxar på min hq 235 röjsåg och även den går bra

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).