Motorsåg och handhållet

svärd och kedja till en husqvarna 351

5 inlägg 6385 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

svärd och kedja till en husqvarna 351

lugnberg  
#109504 Hejsan , ska byta svärd och kedja på min husqvarna 351 , på den nu så sitter det ett 13 tums svärd 1.5 mm , jag hade en ny 1.5mm kedja låg hemma men när jag satte dit den så gick det inte att dra runt kedja :S och om man starta så gnistra det i fram vid noshjulet ;S endra skillnad jag märkte på kedjorna var att på den nya på drivlänkarna så stod det 50 och 30 på den gammla kan de ha nån betydelse ? eller kan det vara så att de sitter en 1.3mm kedja på ? .
jag tänkte gå upp en dimension till 15 tums svärd nu ska jag köpa 15 tum 1.3mm eller 1.5 mm ?

MVH:Daniel



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: svärd och kedja till en husqvarna 351

Nonkan  
#109510 Står det 30 så är det Husqvarna original H30, alltså 1,3 mm pixel (vilket även är standard på sågen).

Kör 1,3 så kan du använda samma filmall både på 13" och 15". Glöm inte att köpa en ny 13" kedja också, då den du har är för bred :)

Avatar Fallback

Re: svärd och kedja till en husqvarna 351

lugnberg  
#109511 perfekt då ska ja ta och köpa en 1.3 kedja och 15 tums svärd då :P men då måste de la sitta fel svärd på sågen nu ? för på det står det 1.5 mm 56dl 13tum ? vilket märke ska ja satsa på på svärdet ? tänkte på ett sådant ? http://www.gostaericson.se/motorsagar-t ... 1-3mm.html

   TS
Användarvisningsbild

Re: svärd och kedja till en husqvarna 351

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#109518 Oregon funkar utmärkt !! :!:

Avatar Fallback

Re: svärd och kedja till en husqvarna 351

Nonkan  
#109525
lugnberg skrev:perfekt då ska ja ta och köpa en 1.3 kedja och 15 tums svärd då :P men då måste de la sitta fel svärd på sågen nu ? för på det står det 1.5 mm 56dl 13tum ? vilket märke ska ja satsa på på svärdet ? tänkte på ett sådant ? http://www.gostaericson.se/motorsagar-t ... 1-3mm.html


Fast då borde du sågat snett med H30-kedjan? Och den kedja du hade ny hemma borde funkat. Har du klämt svärdet?

Gör såhär, ta med sågen, svärdet och båda kedjorna till närmsta HVA-åf. säg att du vill fixa så att du har 2 kpl skärutrustningar, 1 st 13" och 1 st 15" på det för dig billigaste sättet. Borde funka :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).