Motorsåg och handhållet

Ny version av HVA 346XP?

102 inlägg 39844 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9603
Sweden-viking skrev:Om den nya är på 49-50cc,så måste den vara kortslagig med relativt stor borra?

Borde heta 349xp eller (350xpg) ???
eller vad blir beteckningen?


Inte säkert att de är så logiska. 346:an är ju på 45 cc och heter 2147 när den är rödmålad.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#9607 [qquote]Inte säkert att de är så logiska. 346:an är ju på 45 cc och heter 2147 när den är rödmålad.[/quote]

Hehe, det är sant det, 348,5 xpg kanske det blir då :)

Användarvisningsbild

Nyhet Från Husqvarna: 346XP New Edition

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9928 2007-06-15
Populär motorsåg blir ännu starkare och mer lättstartad
Husqvarna 346XP är resultatet av ett samarbete mellan Husqvarna och de mest krävande yrkes-användarna. Nu kommer den i New Edition med bland annat större cylindervolym och högre effekt. Dessutom har 346XP fått ny design och är lättare att starta tack vare Smart Start och bränslepump.

Husqvarna 346XP är en populär motorsåg bland proffsanvändarna. Det är en kompakt och relativt lätt maskin för yrkesmässig avverkning där det ställs höga krav på accelerationssnabbhet, maxeffekt och smidighet.

– Med Husqvarna 346XP New Edition har vi fångat upp önskemål från användarna att göra sågen ännu effektivare. Den nya versionen har därför fått större cylindervolym vilket ger 0,2kW i ökad motoreffekt och ännu bättre acceleration, förklarar Lars Hagberg, produktchef Husqvarna.

Husqvarna 346XP är en mångsidig motorsåg som med fördel kan användas för både fällning och kapning. Tack vare den låga vikten lämpar den sig även för kvistning. Som alla motorsågar i XP-sortimentet tillhör den toppskiktet på marknaden. Det är en maskin som användaren kan lita på. Den är konstruerad för kontinuerligt användande i alla klimat.

– Komforten är suverän med effektiv avvibrering och ergonomiska handtag. Den är också försedd med Husqvarnas Smart Start som reducerar dragmotståndet i startsnöret med upp till 40 procent och en bränslepump som reducerar antalet drag i startsnöret. Motorn startar snabbt med ett minimum av ansträngning, säger Lars Hagberg.

Husqvarna 346XP New Edition finns också i en version med Husqvarnas TrioBrake – en världsnyhet i motorsågsbranschen som innebär att kedjebromsen kan aktiveras på tre olika sätt. Det minskar risken för skador i vissa kast- och fallsituationer. Sågen har ett robust vevhus i magnesium, specialanpassat för höga varvtal vilket säkrar lång livslängd vid tufft professionellt arbete.

För mer information, kontakta:
Veronica Lundell, produktchef Husqvarna Svenska Försäljning,
Tel: 036 14 72 23, Mobil: 0706 18 72 23, e-mail: veronica.lundell@husqvarna.se

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9930 Låter lovande!

Hur mycket blir viktökningen med alla nya finesser?

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9932 Enligt Veronica så skall det vara samma vikt kank skilja några gram tydligen nytt material som jämnar ut viktökningen 5 kg skall den väga.

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9933 Har även tippsat Veronica om forumet så förhoppningsvis om det var möjligt kunde de lägga ut lite mer "teknisk info" om sågen här.

Kan säga att jag gjorde rent min egen såg i helgen alltid härligt med ny tvättade delar.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9937 Vad för delar tvättade du?
Och tvättade du dom i ultraljudstvätten?

Låter ju riktigt nice, mer effekt,lättare start, säkrare med samma vikt =)

Priset är det också samma?

Edit hitta på Kjell o company 1,4 liters för 699kr

Ultraljudsrengöringsbad 70W
1400 ml tank

Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9941 tydligen så skall det vara ett nytt vevparti på den som skall göra att vevhuskomprissionen ökar vilket gör att den skall acelerera bättre
har 2 st på ingång till jobbet och jag kan lov heligt och dyrt dom skall få veta att dom lever dom skall hård testas.

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9943
pgo_jim skrev:Vad för delar tvättade du?
Och tvättade du dom i ultraljudstvätten?
Låter ju riktigt nice, mer effekt,lättare start, säkrare med samma vikt =)
Priset är det också samma?
Edit hitta på Kjell o company 1,4 liters för 699kr
Ultraljudsrengöringsbad 70W
1400 ml tank


Det låter som en bra produkt! vad är kjell & co?

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9952 inte nya men

han låter verkligen 346an jobba där^^
rätt arbetsställning, skydd m.m också xD

Är det såhär det går till när man sågar ved i norrland? ^^



^^

Knaggen vart jobbar du?


Husqvarna 394 går som h*lvete
Är det nått i stil med 372an?

Kvinnor med såg



Öl och motorsåg


Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9987
pgo_jim skrev:Kvinnor med såg



Verkar vara många som i brist på adekvata kläder satsar på att hålla sågen långt ifrån sig på raka armar. Undras hur länge de orkar det?

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#9994 jo, borde ju ta kål på ryggen också?

Jag har ivarjefall fått lära mig att man inte ska va rädd för motorsågen, utan man ska ha respekt för den, men jobbar man på ett säkert sätt med den nära kroppen och inte tänker att "jag har ju skydd" så går det bra

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).