Motorsåg och handhållet

svärd från usa!

2 inlägg 1872 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

svärd från usa!

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#106797 satt och kolla lite priser på oregon power match i 20" OCH 24" längder,och ser att priset är 1/3 av vad dom kostar i sverige! även kedjor kostar 1/3 av det svenska priset! är det någon som har beställt svärd från usa och vet vad frakten ligger på ? borde gå att göra en bra affär om inte frakten äter upp förtjänsten. Har köpt en del från staterna förrut,men aldrig något i den storleken(längden) och vikten som det blir med 2 svärd och 4 kedjor!



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: svärd från usa!

Kse  
#106840 Räkna in att du kan få betala tull och skatt oxå, har hänt mig några gånger när jag handlat på E-bay från USA och Thailand.
Är det inte lika att beställa 20 svärd och 40 kedjor på en gång när du ändå gör dig besväret?
Resten säljer du vidare och finansierar på så sätt dina egna köp, så brukar jag göra när jag hittar nått intressant till ex bilen. Frakt kostnad kan säljaren i USA lätt ta reda på, när jag har handlat så har frakten legat på några hundringar och då har det varit ganska stora(ca 40x40 cm) men lätta lådor.
Köpte nya fram och bakljus, sidoblinkers och lite annat till min King cab, tog tre uppsättningar av allt och sålde resten på tradera och gick 2500 plus på köpet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).