Motorsåg och handhållet

Nerkörd stihl 250

8 inlägg 2832 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nerkörd stihl 250

Carambaa  
#105457 Då har man tövlat till det! Fick lite brottom med att röja undan ett vindfälle på sommarstugetomten, tog kombidunken som jag inte rört sedan senaste vintern och tankade upp sågen, en Stihl 250, ut på gården med älsta pojken som skulle kolla in farsan med sågen. Efter att halva tallen var uppkapad suckade sågen och dog som om den skulle blitt av med bränsle, inge tid att fölora, frun står och väntar på att få komma hem till stan plockar fram en gammal elsåg för att kapa sista biten av toppen... rök och gnistor från kolen på elsågen och den dör.
Men va gör de, tallen är uppkapad och frun får komma till stan till kvällen, alla "nöjda och glada".
Oväder igen, vindfälle över vägen till svärfars stuga, plockar med 250:an och far iväg för att röja undan, efter en liten stund dör SÅGEN IGEN! Hmmmm. det gjorde den förra gången också minns jag nu. Hem och skruva, sågen skitig sen förra vintern i skogen, putsar upp och rengör, ser att det ligger skit på luftsidan av membranet på förgasarn sedan den blivit avblåst med tryckluft och tror mig ha funnit felet. Ut på gården och provkör en minut och sågen dör IGEN!! vafaaan! in och skruvar isär igen, men va klar bensinen är! hur var det med kombidunken från ifjol Hmmm...? de va nog så att den fylldes upp men det fanns ingen olja hemma så den blev stående tills nu, för nu har sågen SKURIT!!! men va gör det, köpn en ny vettja säger en förstående fru, ibland älskar man henne för hennes köpiver :) så det får bli en ny såg och sen renovera den gamla och iväg till skogs med två sågar för att få hem ved till nästa vinter, och nya kol i elsågen förståss.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Nerkörd stihl 250

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#105460 Hahaha...

Klassiker!

Användarvisningsbild

Re: Nerkörd stihl 250

johan eriksson  
#105461 Ännu en fördel att köra med färdigblandad aspen.
Fast det är klart, då har man ju ingen ursäkt att köpa ny såg :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nerkörd stihl 250

totte  
#105472 :roll: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Nerkörd stihl 250

Torparn79  
#105495
Carambaa skrev:men va gör det, köp en ny vettja säger en förstående fru, ibland älskar man henne för hennes köpiver :) så det får bli en ny såg och sen renovera den gamla och iväg till skogs med två sågar för att få hem ved till nästa vinter, och nya kol i elsågen förståss.

vart fick du tag på frun, finns det fler exemplar av den sorten, VILL HA!!! 🙏 🙏

Avatar Fallback

Re: Nerkörd stihl 250

Carambaa  
#108379 Nu e hon igång igen :grin: ny kolv, tätningar och lager, men vilka svinaktigt dyra delar! SKF lager fick jag till en bråkdel av vad lager med "Stihl" tryckt på påsen skulle kostat, men dom andra delarna blev jag tvungen att ta från återförsäljaren 😡
Man får försöka att se det från den ljusa sidan, upputsat och fint!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nerkörd stihl 250

totte  
#108385 Grattis, ännu en bra såg räddad! Antar att du har oljeblandat i dunken numera :D

Avatar Fallback

Re: Nerkörd stihl 250

Carambaa  
#108750 Borde fundera på färdigblandat, dyrt i inköp, men dyrare att renovera sågar :???:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).