Motorsåg och handhållet

7 eller 8T drev?

31 inlägg 11131 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#8450 Jag har beställt ett "stort" filter och jag hoppas på att det skall ge lite mer lutf till sågen, men det lär visa sig, om inte annat är det lite som att sätta på feta fälgar på bilen :lol:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
eriksberg  
#8453
swe#kipp skrev:Jag har beställt ett "stort" filter och jag hoppas på att det skall ge lite mer lutf till sågen, men det lär visa sig, om inte annat är det lite som att sätta på feta fälgar på bilen :lol:


Beställde du med "filt" filter, eller nät? Om det senare, vilken "finhet" på nätet?

/klas

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#8456 nät 40 har jag beställt ,,

Avatar Fallback
eriksberg  
#8458
swe#kipp skrev:nät 40 har jag beställt ,,


Ok, annars kan jag rekommendera "filt" filtret, funkar kanon på sommarhalvåret..

/klas

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#8483 Bilder på 372:an

Bild


Bild


bild på filtret kommer sen ,,, sidan funkar inte just nu ,,,[/img]

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8484 Nu har du varit ivrig med kameran verktygen ligger i jämte sågen.... men snygg blev den 372 "Belgian blue edition" 😈

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#8487 hehe ja visst blev den :)

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#8488 Nu får du allt förklara ev för/ nackdelar med "fullwrap", Kipp, för en gammal traditionell "Husqvarnalumberjack",,,

Avatar Fallback
eriksberg  
#8489
bild på filtret kommer sen ,,, sidan funkar inte just nu ,,,


Ok, såg bilden på AS..., såg fint ut, är det värme i det nya hantaget? :D

/klas

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8490 Enda någorlunda förklaring jag läst är att det underlättar där det är trångt.
Har man en 660 med 32" svärd blir det säkerligen jobbigt att vrida o vända sågen i knöliga lägen.

/Nisse

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8491 Jag har fullwrap på min Jonsereds 910..

Största fördelen är vid fällning i mitt tycke..

Det blir lite stadigare med på nåt vis...

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#8492 O sen ser det mycke coolare ut!

😈

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#8496 Ja det är värme i det nya handtaget med :)
Fördelar är att jag kan hålla sågen säkert från fler vinklar, nackdelar är väl lite mer vikt och att man inte kan såga lika låga stubbar, stubbhöjden är inget problem i skogen men kanske vid en gårdsfällning om vill göra stubben i markhöjd.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#8519 Har försökt att sätta mig in i ev fördelar med fullwrap "rent mentalt", men,,,??? :roll:

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#8522 Tja, jag vet inte vad mer jag kan säga ,,, jag var mest sugen på att få testa bara :)
jag skall berätta mer när jag provat det ett tag !!!

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).