Motorsåg och handhållet

Favorit såg?

163 inlägg 49190 visningar 39 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

Nolltax AB  
#221726 Undrat stundom. Vad såg favorit?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

bmbamse  
#221745 Ska kanske berätta också att min favoritsåg är en Husqvarna 263CD, trots att jag är väldigt röd som i jonsered i hjärtat.

Hela min uppväxt slavade farsgubben runt med en 263:a och högg allt från husbehovsved till timmer med den. Så fort jag startar sågen och hör ljudet så får jag nästan rysningar av lycka! :)

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

totte  
#221752
bmbamse skrev:Ska kanske berätta också att min favoritsåg är en Husqvarna 263CD, trots att jag är väldigt röd som i jonsered i hjärtat.

Hela min uppväxt slavade farsgubben runt med en 263:a och högg allt från husbehovsved till timmer med den. Så fort jag startar sågen och hör ljudet så får jag nästan rysningar av lycka! :)


Det kan jag förstå! Själv rätt Jonse-röd, men började min bana med en 160S, föregångare till 263CD, dom där med bägge tanklocken där bak på sidan och ett stadigt morrande ljud. :grin:

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

axwell  
#221764
Nolltax AB skrev:Undrat stundom. Vad såg favorit?


Oj så besviken man blev när jag första gången läste den här tråden.
Trodde på att någon äldre Skodabil hade "kom, såg och........nähä", inte det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Favorit

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

machonisti  
#221905
Nolltax AB skrev:Undrat stundom. Vad såg favorit?

Måste ge Nolltax AB en lingvistisk favör.

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

totte  
#221929 Nolltax har en lingvistisk förmåga utöver det vanliga, han skapar sitt språk och ibland når det rent poetiska höjder. Ibland blir det magplask, men oftast inte.

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

242xpg  
#222113 Japp han är en verbal konstnär. Inget snack om den saken. ...lika spännande att läsa var gång. Och allt som oftast sitter man med ett leende eferåt!

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

machonisti  
#222213
242xpg skrev:Japp han är en verbal konstnär. Inget snack om den saken. ...lika spännande att läsa var gång. Och allt som oftast sitter man med ett leende eferåt!

Och är det inte så att leendet infinner sig efter första läsnigen så.....

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

242xpg  
#222237 ....läser man det en gång till... känner sig korkad och inser vad det igentligen står.. sen ler man :wink:

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

machonisti  
#222278 Alltså:

Vad såg favorit?
Kanske såg favorit favorit?
Gillar favorit favorit kan favoriterna få favorit!

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

axwell  
#222290
machonisti skrev:Vad såg favorit?


Som sagt: Skoda (skåda=se) Favorit sågs väl inte av alla som Superb, sågades således :wink:

Användarvisningsbild

Favoritsågar (back on topic)

traktorz  
#222321 Sågböjning: (en såg, den sågen, flera sågar, de sågarna)

1. Jonsered CS2152
Bra och bekymmersfri (när vi äntligen fått tankventilationen fixat på ett ortodoxt sätt) brukssåg med måttlig trimningsgrad för låg bränsleförbrukning och lång livslängd.

2. Stihl MS362 C-Q
Tillförlitlig och servicevänlig, stark men tung såg som enkelt hanterar 18" svärd.

Avatar Fallback

Re: Favorit såg?

karlastrid007  
#222334 Min favorit var från början den kraftiga jonsered 2156 men den är lite tung i skogen, så jag har mer och mer övergått till hqv 353g. Funkar perfekt. Favoriten vid vedbacken är nu stihl 220c.

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

Peteflamingstar  
#222356 Köpade mig i nådens år 2005 en ny HVA 353G. Min första egna såg. Den har sedan dess använts mycket, länge, skötts, stötts o blötts. Servats och älskats, så även om det finns bättre sågar kommer den alltid att vara favorit!

Användarvisningsbild

Re: Favorit såg?

T Landström  
#222359 Hva 346 är nog favoriten tätt följd av Jonsered 435...
Tyvärr har 435:an försvunnit...gått från att bli släng till att bli stulen...men troligen har den blivit upp fräschad och såld från garaget av mekanikern där vi lämnade in den... :(

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).