New holland patu skrev:huggar*n skrev:palbin skrev:Hallo!
Efter att ha kört med sunkiga hyrsågar och lånade hobbysågar
alternativt bra fogsvansar (ofta inte så väldigt mycket sämre)
har jag nu just köpt en Hqvarna 346 xp från USA för 4100 kr
(det brukar lösa sig med tull pga speciella adressförhållanden,
men annars i värsta fall typ 750 kr till i tull). 18"" svärd givetvis
- eftersom den kommer från USA - allt mindre är väl impotent
... ursäkta språket (men maskiner från USA vekar komma med
typ 2-3"" tum längre svärd regelmässigt ... .)
Nu undrar jag om man som mycket händig privatperson kan
trimma den på ett vettigt sätt - 3.7 hp ur en 50 cc tvåtaktare
verkar ganska sunkigt _ iofs vill man förstås undvika högtrim-
made tvåtaktares tendens att leverera allt vid ett enda optimalt
varvtal och nästan inget vid andra, men lite mer går det väl att
hämta ut ...?
Mvh
det går att hämta ut mera med enkla medel!börja med att ta bort cat-dämparen om det sitter det på? sätt dit en DF-dämpare som du öppnar upp lite.Du får nog skära bort stoppen på L+H skruvarna för att kunna justera den korrekt efter det.sen kan du gå vidare med att byta förgasarhals och luftfilter till 357:ans för att få in mera luft.PÅ min såg har jag även portat cylindern och gått upp en kugg på kedjedrevet!sen kör du utan cylinderfots packning för att höja kompressionen.sen kommer vi till bränslet som också har stor inverkan!jag kör med ASPEN RACING som ligger på 102 oktan och har hög brinnhastighet.blandar med castrol TTS.jag har även höjt tändningen lite grann genom att fila upp hålen i tändspolen så att den går att flytta lite! Vips så har du fått en såg som med lätthet kör ifrån en 357 på alla plan jag har också en tändspole UTAN varvstopp,så min såg ligger på ca 15700-15800 i toppvarv!
Det vevhuset lär inte bli långlivat, sen får du nog tanka ofta misstänker jag.
Varför blir inte vevhuset lång livat ???????