Motorsåg och handhållet

Homelite C7

6 inlägg 2969 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Homelite C7

Baksätet  
#104097 Hej på er, Jag är ny på detta forum. Jag övertog en C7-a för xxx antal år sen av en släkting och den stackarn blev ju bara ståendes i hyllan tills idag, Startapparaten var ju isärskruvad och fjädern låg löst :sad: Men allting finns vad ja kan se, Tog fram ett nytt snöre och började pilla ihop den men det gick ja bet på, Får f..n inte ihop fjädern som den ska va :x , Finns det nån som sitter på lite tips och ideer?? Även övrig info om denna såg motages tacksamt.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Homelite C7

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104103 Det brukar inte vara svårt att få till detta...
Här kan du ladda ner IPL o se hur det ska se ut:

http://chainsaw.mine.nu/downloads/5/Hom ... C-9IPL.pdf

Användarvisningsbild

Re: Homelite C7

Ekhagas trädfällning  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104111 Aaa jag blir lite imponerad av dig Mange... har du sprängskisser över alla sågar?!

Martin

Användarvisningsbild

Re: Homelite C7

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104114 Inte alla... men många!

hehe

Användarvisningsbild

Re: Homelite C7

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104116 Ibland så får jag hit lite ovanligare litteratur o då delar jag gärna med mig.

Just denna är scannad av Lewis Brander i USA.
Vi bestämde oss för några år sen o scanna så mycket som möjligt o lägga upp det på lista.
Sen bytte vi o hade oss tills vi hade allt båda två.

Sedan dess har jag fått det en gång till då min dator krachade o han en gång av samma anledning.

Allt blir enklare som samlare om man hjälps åt.

Att jag sitter på en liten hög o inte delar med mig gör ingen glad!

Roligare om man kan hjälpa till lite här o där!

Användarvisningsbild

Re: Homelite C7

Baksätet  
#104124 Kanonbra Mange, Ska ut i Garaget imorn och kika lite mer på den, När det strulade med startfjädern så började ja kika på resten och den är i riktigt bra skick, Bra komp, Ser ut som ny i cylindern, Bra gnista osv Även utvändigt är den i bra skick med intakta dekaler och typskylt, Lite rengöring och en genomgång av förgasarn sen så borde den fungera.
Ska försöka mig på och få in ett par bilder imorn med.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).