#102537Är det någon här som kan hjälpa mig med en sprängskiss till en jonsered 451?Kanske någon som har delar till en sådan?
Motorsåg och handhållet
sprängskiss 451
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

Kommer här:
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
jon se red skrev:Är det någon här som kan hjälpa mig med en sprängskiss till en jonsered 451?Kanske någon som har delar till en sådan?
Kommer här:
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
#102551Tack ska du ha,det var snabbt svarat, får se om jag klarar att få rätt på denna gamla trotjänare,(för mycket fritid att fylla ut)
TS
#102559Lägger oljepumpen av helt om den går sönder eller kan den bli sliten och förlora effekt?Jag tycker den smörjer kedjan dåligt även om jag skruvar ut justeringen till max,filter i oljetank och oljehål i svärdet är rengjort,tjock eller tunn kedjeolja spelar det någon roll, köpte olja på statoil till kedjesmöjningen mycket tunnare än den olja jag använder nu.
TS
#102567Jodå, den kan bli sliten, men ofta är det bara skit i filtret eller nåt annat.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
#152112Kan bara tillägga att jag också blev glad av att se denna sprängskiss på 451an.
Samt kan även för de som söker sprängskisser på andra jonsered motorsågar rekomendera denna sida:
http://www.jonsered.ws/IPL.htm
där det just nu finns flertal av andra sprängskisser, dock verkar det vara svårt att få tag i reservdelar då jonsered kastade mycke när de gick ihop me husqvarna, dock finns många husqvarna butiker som har ett lager på gamla reservdelar.
Samt kan även för de som söker sprängskisser på andra jonsered motorsågar rekomendera denna sida:
http://www.jonsered.ws/IPL.htm
där det just nu finns flertal av andra sprängskisser, dock verkar det vara svårt att få tag i reservdelar då jonsered kastade mycke när de gick ihop me husqvarna, dock finns många husqvarna butiker som har ett lager på gamla reservdelar.
Jag behöver en kolv! Trotjänaren lade av i förrgår. Finns det någon att få tag på, ring 070-1754442 eller maila ingevald@zlugg.net
Nonkan skrev:Behöver du delar så har vi bl.a. ett 30-tal värmeelement till handtaget i en lådaTror det ligger några oljepumpar och sånt också.
Jag behöver en kolv! Trotjänaren lade av i förrgår. Finns det någon att få tag på, ring 070-1754442 eller maila ingevald@zlugg.net
Jag kan kolla, men isåfall blir det förskottsbetalning. Skickade delar mot faktura i november till en medlem på Skogsforum och har fortfarande inte fått betalt 😡
ingab skrev:Nonkan skrev:Behöver du delar så har vi bl.a. ett 30-tal värmeelement till handtaget i en lådaTror det ligger några oljepumpar och sånt också.
Jag kan kolla, men isåfall blir det förskottsbetalning. Skickade delar mot faktura i november till en medlem på Skogsforum och har fortfarande inte fått betalt 😡
Fixar med lite allt möjligt.
Är det nåt jag kan hjälpa till med?
Är det här nere så säg till så hjälper jag gärna till med hembesök o hämtar grejerna.
Mange
Nonkan skrev:
Är det här nere så säg till så hjälper jag gärna till med hembesök o hämtar grejerna.
Mange
Problemet är löst! Det var bara "skruvpluggen" i det alternativa tändstiftshålet som hade lossnat. Ursäkta besväret!
Nonkan skrev:ingab skrev:Nonkan skrev:Behöver du delar så har vi bl.a. ett 30-tal värmeelement till handtaget i en lådaTror det ligger några oljepumpar och sånt också.
Problemet är löst! Det var bara "skruvpluggen" i det alternativa tändstiftshålet som hade lossnat. Ursäkta besväret!
#166842Alternativa tänstiftshål finns inte.
På 452N fanns ett ut tag på framkant till nordfeller. Tror inte det fanns på 451.
På 452N fanns ett ut tag på framkant till nordfeller. Tror inte det fanns på 451.
Tack, men det är i norrland. Aja, det ger sig, lite jobbigt (och onödigt arbete) att styra med inkasso och skit, man vill ju kunna lita på folk, speciellt när man anstränger sig för att hjälpa till.
Mange skrev:Nonkan skrev:
Mange
Tack, men det är i norrland. Aja, det ger sig, lite jobbigt (och onödigt arbete) att styra med inkasso och skit, man vill ju kunna lita på folk, speciellt när man anstränger sig för att hjälpa till.
Fixar med lite allt möjligt.
#167007Det är principen det gäller, inte summan.
Jag åker gladligen o knackar på om det behövs, det är lika bra o hämta grejerna om de inte vill betala.
Vare sig det är en M6 mutter eller hel skördare är det samma sak. Köpt är köpt, inte gåva.
Jag åker gladligen o knackar på om det behövs, det är lika bra o hämta grejerna om de inte vill betala.
Vare sig det är en M6 mutter eller hel skördare är det samma sak. Köpt är köpt, inte gåva.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Tror det ligger några oljepumpar och sånt också.