Motorsåg och handhållet

sprängskiss 451

18 inlägg 17363 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

sprängskiss 451

jon se red  
#102537 Är det någon här som kan hjälpa mig med en sprängskiss till en jonsered 451?Kanske någon som har delar till en sådan?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: sprängskiss 451

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102545
jon se red skrev:Är det någon här som kan hjälpa mig med en sprängskiss till en jonsered 451?Kanske någon som har delar till en sådan?

Kommer här:
Jonsered 451JIPL1984_I8400001.pdf

Avatar Fallback

Re: sprängskiss 451

jon se red  
#102551 Tack ska du ha,det var snabbt svarat, får se om jag klarar att få rätt på denna gamla trotjänare,(för mycket fritid att fylla ut)

   TS
Användarvisningsbild

Re: sprängskiss 451

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102553 En jättebra såg med hög kvalité. Tänk bara på att den troligtvis inte uppfyller dagens säkerhetsstandard på hur snabbt kedjan skall bromsas eftersom den inte har bandbroms utan bara en enkel bromskloss.

Avatar Fallback

Re: sprängskiss 451

Nonkan  
#102554 Behöver du delar så har vi bl.a. ett 30-tal värmeelement till handtaget i en låda :) Tror det ligger några oljepumpar och sånt också.

Avatar Fallback

Re: sprängskiss 451

jon se red  
#102559 Lägger oljepumpen av helt om den går sönder eller kan den bli sliten och förlora effekt?Jag tycker den smörjer kedjan dåligt även om jag skruvar ut justeringen till max,filter i oljetank och oljehål i svärdet är rengjort,tjock eller tunn kedjeolja spelar det någon roll, köpte olja på statoil till kedjesmöjningen mycket tunnare än den olja jag använder nu.

   TS
Användarvisningsbild

Re: sprängskiss 451

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#102567 Jodå, den kan bli sliten, men ofta är det bara skit i filtret eller nåt annat.

Avatar Fallback

Re: sprängskiss 451

mr_jfmb  
#152112 Kan bara tillägga att jag också blev glad av att se denna sprängskiss på 451an.

Samt kan även för de som söker sprängskisser på andra jonsered motorsågar rekomendera denna sida:

http://www.jonsered.ws/IPL.htm

där det just nu finns flertal av andra sprängskisser, dock verkar det vara svårt att få tag i reservdelar då jonsered kastade mycke när de gick ihop me husqvarna, dock finns många husqvarna butiker som har ett lager på gamla reservdelar.

Avatar Fallback

Re: sprängskiss 451

ingab  
#166238
Nonkan skrev:Behöver du delar så har vi bl.a. ett 30-tal värmeelement till handtaget i en låda :) Tror det ligger några oljepumpar och sånt också.

Jag behöver en kolv! Trotjänaren lade av i förrgår. Finns det någon att få tag på, ring 070-1754442 eller maila ingevald@zlugg.net

Avatar Fallback

Re: sprängskiss 451

Nonkan  
#166756
ingab skrev:
Nonkan skrev:Behöver du delar så har vi bl.a. ett 30-tal värmeelement till handtaget i en låda :) Tror det ligger några oljepumpar och sånt också.

Jag behöver en kolv! Trotjänaren lade av i förrgår. Finns det någon att få tag på, ring 070-1754442 eller maila ingevald@zlugg.net


Jag kan kolla, men isåfall blir det förskottsbetalning. Skickade delar mot faktura i november till en medlem på Skogsforum och har fortfarande inte fått betalt 😡

Användarvisningsbild

Re: sprängskiss 451

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166818
Nonkan skrev:
Jag kan kolla, men isåfall blir det förskottsbetalning. Skickade delar mot faktura i november till en medlem på Skogsforum och har fortfarande inte fått betalt 😡

Är det nåt jag kan hjälpa till med?

Är det här nere så säg till så hjälper jag gärna till med hembesök o hämtar grejerna.

Mange

Avatar Fallback

Re: sprängskiss 451

ingab  
#166835
Nonkan skrev:
ingab skrev:
Nonkan skrev:Behöver du delar så har vi bl.a. ett 30-tal värmeelement till handtaget i en låda :) Tror det ligger några oljepumpar och sånt också.

Jag behöver en kolv! Trotjänaren lade av i förrgår. Finns det någon att få tag på, ring 070-1754442 eller maila ingevald@zlugg.net


Jag kan kolla, men isåfall blir det förskottsbetalning. Skickade delar mot faktura i november till en medlem på Skogsforum och har fortfarande inte fått betalt 😡


Problemet är löst! Det var bara "skruvpluggen" i det alternativa tändstiftshålet som hade lossnat. Ursäkta besväret!

Användarvisningsbild

Re: sprängskiss 451

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166842 Alternativa tänstiftshål finns inte.
På 452N fanns ett ut tag på framkant till nordfeller. Tror inte det fanns på 451.

Avatar Fallback

Re: sprängskiss 451

Nonkan  
#167001
Mange skrev:
Nonkan skrev:
Jag kan kolla, men isåfall blir det förskottsbetalning. Skickade delar mot faktura i november till en medlem på Skogsforum och har fortfarande inte fått betalt 😡

Är det nåt jag kan hjälpa till med?

Är det här nere så säg till så hjälper jag gärna till med hembesök o hämtar grejerna.

Mange


Tack, men det är i norrland. Aja, det ger sig, lite jobbigt (och onödigt arbete) att styra med inkasso och skit, man vill ju kunna lita på folk, speciellt när man anstränger sig för att hjälpa till.

Användarvisningsbild

Re: sprängskiss 451

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167007 Det är principen det gäller, inte summan.
Jag åker gladligen o knackar på om det behövs, det är lika bra o hämta grejerna om de inte vill betala.
Vare sig det är en M6 mutter eller hel skördare är det samma sak. Köpt är köpt, inte gåva.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).