Motorsåg och handhållet

trimmerhuvud till HVA 245r

17 inlägg 9995 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

trimmerhuvud till HVA 245r

viktor meck  
#99898 hej det är så att jag har ett manuellt huvud på den men jag vill ha ett automatiskt huvud på den men jag hittar inget som passar, det jag har nu skruvas fast med en bult,
h410-0543-c894539.png




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

viktor meck  
#99900 jag menar halvautomatiskt

   TS
Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99915 Denna typ gillar jag där man slår den i backen för o få ut lina.

(Finns olika till olika storlekar på såg...

Bild

Avatar Fallback

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

Nonkan  
#99931
hej det är så att jag har ett manuellt huvud på den men jag vill ha ett automatiskt huvud på den men jag hittar inget som passar, det jag har nu skruvas fast med en bult


Nej, bulten du har är för att hålla bottenplattan på plats. Själva huvudet är gängat på klingaxeln. Du ska ha ett huvud med hona, M12, har ingen koll på gängstigningen just nu. 9Passande originalhuvuden är iaf HVA T45X och ev T55X, även om det senare är aningen för tungt för att få bra acc.

Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

viktor meck  
#100101 jag kom på det efter att jag skrivit tråden:D jag tog ett annat huvud jag hadde på min 235a för den använer jag inte just nu. det är inte orginalhuvudet i alla fall

   TS
Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

stegmaster  
#100116 Har både helautomatisk(orignal) och halvautomatisk til min Hva 225rs.
Men innför denna sesongen kjöpte jag denna nye typen fix35 (du kunne vel bruka fix55 på din trimmare). Och detta er det absolut bästa och snabbaste jag har testat. Dom tråder man mater inn, varer ju hur länge som hälst om du inte kjör mycket i sten och liknande. Har du testad detta??
Bild

Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

viktor meck  
#100164 nej. men var är priset på en sån? drar inte det iväg lite?

   TS
Avatar Fallback

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

Nonkan  
#100173 F35 (två trådar) kostar 395:- och F55 (4 trådar) ligger på 545 inkl moms. Dock är det Oregons Jet-Fit på bilden, Husqvarnas huvuden har blå bottenkon :)

Oregonhuvudet kostar typ samma, men det är ju de som gör det åt Husqvarna, kan ju vara värt att påpeka. Skillnaden rent praktiskt är att använder man F-varianterna på nya maskiner har Husqvarna ansvar för garantier och så.

Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

viktor meck  
#100176 ok, då vet jag, jag använnder nog det jag hr nu för jag är bara 15 år och har inte så mkt pengar :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

stegmaster  
#100208
viktor meck skrev:ok, då vet jag, jag använnder nog det jag hr nu för jag är bara 15 år:)

Sorry, kom inte ihåg det när jag skrev, ville bara dela av min erfarhet med trimmehuvud. :oops:

Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

viktor meck  
#100273 det gör inget, det är bara bra med information :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

bmbamse  
#100406 Viktor meck: Har ni jordbruksfastighet så låt mamsen eller pappsen köpa så kan de dra av det i deklarationen... då ligger de bara ute med pengarna till slutskattebeskedet...

Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

viktor meck  
#100415 nej det har vi inte men vi skickar alla vår a kvitton till pappas syster som är lantbrukare och då får vi tilbacka momsen

   TS
Användarvisningsbild

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

viktor meck  
#100416 man får inte gasa för mycket för den är jävligt stark och sjuter stenar ca 25 meter så man får akta grannens bil :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: trimmerhuvud till HVA 245r

Nonkan  
#100549
viktor meck skrev:nej det har vi inte men vi skickar alla vår a kvitton till pappas syster som är lantbrukare och då får vi tilbacka momsen



Äger de gården ihop, eller trimmar du på gården som hon äger? Annars kanske du inte ska skylta med momsfusk på ett offentligt forum. Väldigt många gör på det där sättet, men det pratas inte så mycket om det... ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).