Motorsåg och handhållet

ny röjsåg från stihl...

36 inlägg 18364 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

ny röjsåg från stihl...

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99680 Någon som har hört något om den nya röjsågen från stihl som skall komma tills nästa säsong?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99689 Hörde samma visa idag ja med. Skall bli intressant o se vad det är för nåt!

Användarvisningsbild

Re: ny röjsåg från stihl...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99741 Blir det en midjeröjsåg?
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: ny röjsåg från stihl...

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#99796 tror den skulle heta 460, skulle vara lite smidigare, samt att chokereglaget har ändrats och sen skulle den gå betydligt bättre också... samt lite större tank... sen var det nog lite andra småfinesser på den också...

   TS
Användarvisningsbild

Re: ny röjsåg från stihl...

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100070 Ja som sagt, rykterna säger att vid årsskiftet kommer det en del intressanta saker! bla röjsågarna fs420 o fs460! ny motorteknik & bla ett rätt avanserat förgaseri mm! annan vinkel på vinkelväxeln, lite annan design mm! lite senare kommer även en fs490! motorstorlekar mm och vilka röjsågar dessa ersätter vet jag inte! fs550 kommer visst att finnas kvar! dom som har provkört säger att fs460 går "värre"(bättre) än fs480! :smile: blir mycket intressant må jag säga!! jag skall ev få ett/några förhands ex att provköra fick jag reda på idag! dessutom kommer det i samma veva nya regnkläder mm! arbetsskor......... ny röjsele mm

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100130 Varför när man precis har köpt en ny röjsåg? Varför!?

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

Nonkan  
#100152
Mangan skrev:Varför när man precis har köpt en ny röjsåg? Varför!?


Synd att den kommer hålla i 10 år också ;)
Men ja, ska man gå och vänta på det senaste hela tiden får man aldrig tummen ur. Lite som med datorer, att kolla kataloger/priser precis efter att man köpt mår man bara dåligt av så det är bättre att låta bli.

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#100196 Köpte också en ny 480 häromdagen. Det var nu den behövdes. Vi får glädja oss åt allt vi hinner röja innan de nya kommer ut. Då köper vi såna. Också.

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

Nässén  
#100281 Helt rätt tänkt Skogsola. MvH Nässén

Användarvisningsbild

Re: ny röjsåg från stihl...

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104312 Dags att ta upp tråden nu...

Undrar om någon har några bilder på de nya röjsågarna? fick se en liten bild från en produktkatalog men man behövde nästan ett förstoringsglas för att se de nya skillnaderna... så undrar om n¨gon har en liten större bild..

Låter som att den mindre sågen möjligtvis kommer innan jul.

   TS
Användarvisningsbild

Re: ny röjsåg från stihl...

bodaedet  
#104510 Har gått från sthil till Hva 355 kanske dags att titta på sthil igen, har de nya större sågarna handtagsvärme. Kan inte använda handskar
pga allergi.

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

Nonkan  
#104518
bodaedet skrev:Har gått från sthil till Hva 355 kanske dags att titta på sthil igen, har de nya större sågarna handtagsvärme. Kan inte använda handskar
pga allergi.


Kromallergi? Det finns bra handskar utan krom nämligen. Men det är lite OT :)

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

amcore  
#104894 trevligt med en ny röjsåg från stihl :smile:

hoppas nu dom ändrat på knappen till handvärmen på denna nya.. fast det kanske bara e jag som retar upp mej på den placeringen :oops: :roll:

Avatar Fallback

Re: ny röjsåg från stihl...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104895
Skogsola skrev:Köpte också en ny 480 häromdagen. Det var nu den behövdes. Vi får glädja oss åt allt vi hinner röja innan de nya kommer ut. Då köper vi såna. Också.


Sant, har hunnit över 13 ha med den nya 480:n. Jag är nöjd.

Användarvisningsbild

Re: ny röjsåg från stihl...

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#104900
amcore skrev:trevligt med en ny röjsåg från stihl :smile:

hoppas nu dom ändrat på knappen till handvärmen på denna nya.. fast det kanske bara e jag som retar upp mej på den placeringen :oops: :roll:



hehe näe du är nog inte ensam, betydligt smartare placering på husqvarnas sågar....

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).