Cat sågar HVA, motorfrågor?
Postat: fre 06 apr 2007, 08:33
Har ju en cat såg HVA242XPG CAT.
Men av vad jag läst här av flera så anser många att dessa går lite för varmt bla samt att ev den keramiska insatsen i ljuddämparen dels stryper & väger.
Nu till mina dumma frågor:
Vad jag kunnat se & förstå så är det bara den keramiska insatsen i dämparen förutom lite klistermärken som skiljer den emot en icke cat såg, men ser att tändmodul samt förgasare varierat med åren.
Men det verkar mer hänga i hop med årsmodellerna än Cat-utförande om jag förstår detta rätt
Rätt eller fel, eller finns annan skillnad i motorn främst förgasare/tändmodul på Cat-modellerna?
Tänker därför prova att bulta loss den keramiska insatsen och klippa till en plåt som täcker hålet i dämparen där den satt.
det borde ge rakare utblås med mindre värme i motorn & lite mindre vikt.
Någon som har erfarenhet och provat?
Blir det för lite motstånd i dämparen, så att man bör stoppa dit typ liteeee litee skrot istället...?
En tvåtaktare ska ju ha lite motstånd för att gå bra.
Hur ser trimm däparna från usa ut, är de rensade invändigt eller sitter det nåt strypande i dessa
Tacksam för tips...
Men av vad jag läst här av flera så anser många att dessa går lite för varmt bla samt att ev den keramiska insatsen i ljuddämparen dels stryper & väger.
Nu till mina dumma frågor:
Vad jag kunnat se & förstå så är det bara den keramiska insatsen i dämparen förutom lite klistermärken som skiljer den emot en icke cat såg, men ser att tändmodul samt förgasare varierat med åren.
Men det verkar mer hänga i hop med årsmodellerna än Cat-utförande om jag förstår detta rätt
Rätt eller fel, eller finns annan skillnad i motorn främst förgasare/tändmodul på Cat-modellerna?
Tänker därför prova att bulta loss den keramiska insatsen och klippa till en plåt som täcker hålet i dämparen där den satt.
det borde ge rakare utblås med mindre värme i motorn & lite mindre vikt.
Någon som har erfarenhet och provat?
Blir det för lite motstånd i dämparen, så att man bör stoppa dit typ liteeee litee skrot istället...?
En tvåtaktare ska ju ha lite motstånd för att gå bra.
Hur ser trimm däparna från usa ut, är de rensade invändigt eller sitter det nåt strypande i dessa
Tacksam för tips...