Motorsåg och handhållet

Lurendrejeriet fortsätter (piratmotorsågar)

40 inlägg 19156 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: lurendrejeriet forsätter

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96904 Om man säger att det är en vara av viss typ, prestanda o kvalité och det visar sig vara helt annorlunda är det bedrägeri.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: lurendrejeriet forsätter

Phantom  
#96913
Mange skrev:Om man säger att det är en vara av viss typ, prestanda o kvalité och det visar sig vara helt annorlunda är det bedrägeri.

Om säljaren själv vet om att det inte stämmer och lämnar felaktiga uppgifter så är det bedrägeri...sen finns det självklart omständigheter som vidare kan diskuteras om det är bedrägeri eller inte.

Det som är tråkigt är ju de som säljer kinasågar och uppger sågen som en stihl t.ex. Det bästa vore att stå rakryggad och direkt marknadsföra sågen som den är så skulle vi slippa alla dessa problem :roll: det är ju ett önsketänkande som troligen aldrig kommer att infrias...men hoppet dör ju aldrig :wink:

Användarvisningsbild

Re: lurendrejeriet forsätter

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96919 Om du köper en sak billigt, ny i låda för 1/5 av inköpspris på den vara du annonserar ut är det bedrägeri.

Om du säljer en såg utan att erbjuda varesig garanti eller service är det lika illa o lurendrejeri i högsta grad!

Om den marknadsförs för vad den är, köper ingen...
Det var lika dan't med märkena Elux gjorde till hobby/konsumtions såg.

Vem minns inte TMC sågarna som såldes som vad som helst om du köpte en pall...

En 20 tim maskin kan man inte sälja som 1000 eller 2000 tim maskin....
Så är det bara!

Det borde vara i konsumentens intresse o se till att detta hålls!

Ven vill köpa bil för en miljon som är värd 70 000???

Avatar Fallback

Re: lurendrejeriet forsätter

foton  
#96992 Föra sommaren när min stihl havererade och det var besvärligt med reservdelar, åkte jag till Jula och köpte en såg vid namn Meec. Den kostade 795kr. och har fungerat väldigt bra, har den fastspänd på traktorn och den annvänds i huvudsak till att fälla grova träd som min Naarva stekmatare inte når om. Jag känner mej inte lurad man vet väl var man gör, annars får man väll söka hjälp.

Användarvisningsbild

Re: lurendrejeriet forsätter

stegmaster  
#97005
foton skrev:traktorn och den annvänds i huvudsak till att fälla grova träd som min Naarva stekmatare inte når om.

Ooops, har jag missat nåt, men finns det fler med Naarva Stegmatare här??? :surp:
Kan vi få lite info (bilder/video??) om detta i en annan tråd, om det er så??

Användarvisningsbild

Re: lurendrejeriet forsätter

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97082 Här har vi en till bluffmakare!!

http://www.tradera.com/STIHL-motorsag-b ... _116060848

Avatar Fallback

Re: lurendrejeriet forsätter

Nonkan  
#97088
Huggarn skrev:Här har vi en till bluffmakare!!

http://www.tradera.com/STIHL-motorsag-b ... _116060848



Det där är allvarligare än de andra eftersom det faktiskt står Stihl på maskinen.

Avatar Fallback

Re: lurendrejeriet forsätter

Phantom  
#97089 Han har annons ute på blocket också med samma bild...
Håller med om att det inte alls är bra.

Användarvisningsbild

Re: lurendrejeriet forsätter

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97092 Ha ha ja inte hade den lurifaxen många rätt inte!! "köp nu" 7800:- och "nypris" ca 12000:- HA HA HA HA!!!! vilken nolla!!

Användarvisningsbild

Re: lurendrejeriet forsätter

Torparn79  
#97094 den här då?
http://www.blocket.se/stockholm/Ny_moto ... m?ca=9&w=3

Användarvisningsbild

Re: lurendrejeriet forsätter

stegmaster  
#97095
Jo, men det där er ju det kjenta märket EASYBOY. :wink:
Nå, va jag vet tillåter inte Stihl någon licenstillvärkning.

Avatar Fallback

Re: lurendrejeriet forsätter

Tre Huggare  
#97302 Tja hitta denna bild på en av dom där annoserna.....

Irländaren har tydligen varit på väg en lång stund...

Avatar Fallback

Re: lurendrejeriet forsätter

SawTroll  
#97340
huggar*n skrev:Har nu anmält personen för blockets kundtjänst!Hoppas att anonnsen försvinner inom kort!


Jeg har gjort det med flere lignende annonser, og de fleste har blitt fjernet - men det er alt for mange til å rekke over alle. Svært mange gjelder den samme Kinesiske sagen, med varierende farge og decaler.

Avatar Fallback

Re: lurendrejeriet forsätter

foton  
#97353 Varför detta hatet mot kineserna? Vad tror ni att våra grejer skulle kosta om inte alla tillverkare hadde underleverantörer i kina, det sitter säkert massor av delar i sågarna mad dom "rätta" märkena som dom svenska firmorna har lagt på nån tusenlapp på priset. Vem lurar vem?

Användarvisningsbild

Re: lurendrejeriet forsätter

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#97357 Det är inte hat i någon form.

Att de marknadsförs som annat än de är är fel o ska påpekas oavsett vad folk tycker.

Att de inte har varken service nät garantier eller ens i vissa fall uppfyller de krav vi har på produkter som dessa är även det fel.

Jag har inget emot att folk säljer grejer, men att luras är jag helt emot!

Ta denna som exempel:
http://www.tradera.com/STIHL-motorsag-b ... _116060848
Stackaren som köpte den blev helblåst!
Betalde 2500:- för mycket för en vara han inte kan få service till nånstans!
Ingen garanti, ingn såg heller om han har otur o den skär efter att nåt inte varit spännt io leverans service som aldig blev av!

Hade den köpts billigt o han betalt för just vad han fick so är det helt ok.

Om du tycker detta är helt ok så har jag en hög lätt begagnade Partner 351 här du kan få för 20% av inköps pris om jag får hävda att de kostat 3250:-
650kr/st
Det är väl billigt! Du kan få 5-6 stycken till det priset o resten gratis!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).