Motorsåg och handhållet

trädgårds problem

2 inlägg 1193 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

trädgårds problem

falheim73  
#96044 Jag har ett problem som jag behöver råd av de "stora" grabbarna med..

Jag behöver veta vad jag ska skaffa för verktyg hade ju tänkt en motorsåg men nu sett de häringa kedjeröjsågarna.
Vill ha tips om billiga vettiga grejor som e lätta att köra med för en hobbyfixare.

Jag har en Hagtornshäck som är lätt övervuxen. den e ca 5m hög och 3.5m djup ca 200m lång. vill plocka ner den till ca 2 m det gör att "stammarna" är runt 10-15 cm grova och en vanlig häcksax duger inte till om man säger så.

att den blivit så vild beror på att jag har en whiplash skada som gjort att jag inte kunnat och nu börjar grannarna klaga på sikten

vill inte lägga för mycket pengar på en maskin som ska användas för ett jobb och sen ligga i förrådet i 5 år. visserligen är jobbet rätt stort men ekonomin e ansträngd.

Har någon en gammal maskin liggande som han tror kommer funka för detta så är jag öppen för förslag

MVH Henric



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: trädgårds problem

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#96048 Om man vänder på tänkandet något...

Jag hade nog kollat runt lite med bekanta och firmor.
Att ta ner denna lite nu o sen inget mer verkar lite jobb för att ha maskin själv.
Det verkar vara jobb som kräver både frisk kropp o hyfsade grejer.
Att hyra är o tänka på med!

Detta är inget för en med skador o ge sig på. Det blir nog inte kul..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).