Motorsåg och handhållet

Nokia 3720 classic

13 inlägg 4043 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nokia 3720 classic

BM 35  
#94878 Nokia 3720 classic erfarenheter



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Nokia 3720 classic

M_M  
#94881 Inga erfarenheter, men var sugen på en sån och gick till butiken och klämde lite. Kändes mycket plastig så jag avstod köp.

Användarvisningsbild

Re: Nokia 3720 classic

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94913 Jag har en sån, funkar hur bra som helst i skogen! Dock inte i klass med den fukt- och stöttåliga 5140 som den ersatte.

Användarvisningsbild

Re: Nokia 3720 classic

Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94914 Har en själv. Vet om flera som har. Är själv mycket nöjd.

Avatar Fallback

Re: Nokia 3720 classic

Frenell  
#94937 Jag har en också,hade med min varje dag förra sommaren när jag röjde, och då regnade det bra många dagar.
Har även tappat den i vattnet då jag varit ute och fiskat så den verkar hålla rätt bra.

Avatar Fallback

Re: Nokia 3720 classic

huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94985 Har haft min 1år nu,och den har ej strulat någonting.Är supernöjd!

Avatar Fallback

Re: Nokia 3720 classic

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94991 Köpte en för några månader sedan, enligt uppgift skulle det vara bra radiofunktion (vilket är viktigt för mig). Dess radiofunktion var det sämsta jag vart med om, så den lämnades tillbaka per omgående.
Istället inköptes en Ericsson c901 som vart till belåtenhet.

Tidigare har jag frånsett den sista luren bara haft Nokia, jag har alltid trott att Nokia var bra, men jag blev besviken på 3720 i.a.f.....

Edit: Fick reda på modellnummer på min ericssonlur, c901 var det alltså
Senast redigerad av D Brown sön 25 jul 2010, 19:17, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Nokia 3720 classic

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#95055 Spräckte glaset det första jag gjorde. Väldigt ömtålig telefon för att påstås vara en tålig sådan. Annars funkar den bra.

Användarvisningsbild

Re: Nokia 3720 classic

bmbamse  
#98210 Jag har tagit död på två 5140, så jag anser mig gå rätt hårt åt mobiltelefonerna, både privat och på jobbet. Senaste nallen blev just en 3720, och efter att ha haft den ca 6mån så tycker jag den verkar tuffare än den ser ut. Jag har redan tappat den i en vattenpöl och ett betonggolv. -Syns knappt på den! -Klart godkänd, fysiskt! Ett stort plus med blåtand, jämfört med 5140.

Användarvisningsbild

Re: Nokia 3720 classic

Mäki  
#98217 Jag är inte alls nöjd med min.
Tålde inte lite regn men den tål att tappas.

Användarvisningsbild

Re: Nokia 3720 classic

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98220 Kul detta när folk skall tala om en specifik produkt, Först är det någon som tappat i både betonggolv och vattenpölar utan problem. Sen är det någon som får skärmen spräckt på en gång, en annan som får telefonen förstörd av lite regn... Undrar just vad man skall lita på, eller har dom verkligen så variernde kvallitet på sina produkter??

Eller är det olika behandlingar, det en anser vara tuff behandling ser en annan som väldigt mild behandling??

Användarvisningsbild

Re: Nokia 3720 classic

bmbamse  
#98230 Jag tror det är mycket tillfälligheter! När min gick i betonggolvet så gick den med ena kanten före, och det tålde den då! men har svårt att tro att den skulle palla för att gå med displayen före i tex en vass sten, för fronten är väldigt flat och displayen är rätt stor! (= mycket glas att spräcka) Vid tillfället för pölen så var jag rätt säker på att "den blir det aldrig telefon av igen" innan jag fiskade upp den, men alla "luckor" var ordentligt stängda och den överlevde! Tror dock att man inte ska låta den ligga och "dra" i pölen, om man vill att den ska överleva. Jag tror dessutom att de är mer "spolsäkra" än fukttåliga; tror nästan det är värre att ha den i en innerficka i tungt arbete (läs svett) för då utsätts den nog mer för fukt i gasform/ånga. Och gastät är den nog inte...

Avatar Fallback

Re: Nokia 3720 classic

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#98248
Zixten skrev:Kul detta när folk skall tala om en specifik produkt, Först är det någon som tappat i både betonggolv och vattenpölar utan problem. Sen är det någon som får skärmen spräckt på en gång, en annan som får telefonen förstörd av lite regn... Undrar just vad man skall lita på, eller har dom verkligen så variernde kvallitet på sina produkter??

Eller är det olika behandlingar, det en anser vara tuff behandling ser en annan som väldigt mild behandling??


Hade min i sidofickan och gick in i nåt på jobbet så det kan ju va en förklaring. Har tappat min ett otal ggr i betonggolv o det är inga problem.

Men hävdar i sten att en telefon kommer aldrig att se dagens ljus som tål vad hajfenan gjorde. Hade min i 4,5 år innan det blev kortis i den o då var det färdigt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).