Motorsåg och handhållet

HVA 235 röjsåg startar ej

11 inlägg 10575 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

HVA 235 röjsåg startar ej

viktor meck  
#94876 haj. jag har en 235 E-tech som startar när den vill. Ena dagen så startar den på några drag och går en stund och ibland bara den tänder och sen är det omöjligt att få igång den. jag har bytt packboxar med ramlager, satt på en bra beg kolv och cylinnder, helt nya kolvringar, bytt tändspole och svänghjul testat två olika förgasare med nya membran,nytt tändstift packnigar bränseleslang och alla filter. och den statar inte ens med en sup. har någon något tips på vad det kan vara :?: :!: mvh viktor



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94880 Ojdå..
Jag såg inte denna tråd...

Det låter som tändnings fel som jag läser det.
De kan vara riktigt luriga i bland!

Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

viktor meck  
#94885 när jag har testat med två tändspolar och två svänghjul? de har alltid bra gnista. dom på verkstaden på kyrkogården fattar inte häller varför

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

viktor meck  
#94886 vad tcker du jag ska göra

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

viktor meck  
#94887 jag glömde ochså skriva att när jag får den att starta måste jag justera föggen varje gång

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94901 Har du kollat stiftet efter supen?
Är det alltid torrt?

Hur står förgasaren ställd? Har du rätt inställning på bränsle nålen o kollat at den är tät?

Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

viktor meck  
#94905 nej det är oftast blött förgasaren kanske flödar även om jag har ttestat med två förgasare. ska testa utan, jag håller er uppdaterade :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

viktor meck  
#94906 ska vänta en halvtimme till så att grannana inte kmr och klagar

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94911 Båda kan vara fel...

Har du bytt membran o gjort det rätt flödar den inte över, men har du missat justera nålen o kollat täthet är det ofta där det strular.

Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

viktor meck  
#94942 det har jag men ska nog kolla nålen

   TS
Användarvisningsbild

Re: HVA 235 röjsåg startar ej

viktor meck  
#95527 tack för hjälpen gubbar. när jag håll på att ge upp så såg jag att det var en liten liten spricka i insugningsgummit, förgasaren ska ju ha luft från vevhuset för att membranet ska fungera, och där var gummit spräckt. och stoppkabeln var isoleringen trasig på så jag kopplade låss kablarna och då startade den på två drag och går som en klocka. men när jag testade så gick gasviern av så jag få r åka in till gubbarna på körkans verkstad med en vetelängd så ska det nog ordna sig. ett extra stort tack till Mange som har hjälpt mig ( dom andra ska ochså ha ett stort tack :) ) du är en klippa mange. hej hopp gummisnopp

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).