Motorsåg och handhållet

ASPEN PUMPAR?

42 inlägg 29113 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

ASPEN PUMPAR?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94631 Aspen tog ju fram en ny sorts pump för ett par år sedan, som skulle stå lite här å var i landet! dom började väl med en testpump i göteborg om jag inte missminner mig, men nu ska det tydligen finnas på flera ställen! man skulle tydligen kunna betala direkt med sedel eller kort! nån som vet var dessa pumpar står någonstanns? finns inget på deras hemsida som antyder var just dessa finns! bara x antal tankställen! skulle vara kul att veta vad priset på soppan är i dessa pumpar?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: ASPEN PUMPAR?

Robertberg  
#94642 Om man gör såhär: http://lmgtfy.com/?q=aspen+bensin+tankst%C3%A4llen

Så hittar man det här: http://www.aspen.se/Files/PDF/ovrigt/Bulk.PDF :)

Användarvisningsbild

Re: ASPEN PUMPAR?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94643 Jorå! det är precis det jag gjort! :smile: men alla dessa "pumpställen" är inte sådana som jag menar!! dom i listan kan vara allt från 200l fat till större tankar som står hos div handlare! där man kan fylla på egna dunkar! men dom jag menar är skräddarsydda aspen tankställen med inbyggd sedel o kortautomat! tror anläggningarna var vita o gröna! tror det skulle kosta återförsäljaren ca 200-250000 att skaffa en sån!! :surp: så jag tror att det bara är runt 10 anläggningar ute i dagsläget!! förmodligen finns dom med i listan....men frågan är vem? står ju bara om dom säljer 2T och eller 4T eller om det är en marina!

   TS
Användarvisningsbild

Re: ASPEN PUMPAR?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94652 Jörgens Skog o Trädgård i Vinslöv /Skåne har en sån modul.

Riktigt trevlig/snyggt/bekvämt, men prislappen skulle inte få plats i min klena brevlåda!

Avatar Fallback

Re: ASPEN PUMPAR?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94661 Vad tar de per liter för 2T-bränsle i den pumpen, Mange?

Fick betala 18:-/l i Kungsbacka, men då var det stor gammal tank på Granngården.

Användarvisningsbild

Re: ASPEN PUMPAR?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94678 18:- var ju ett bra pris ändå det Mangan! han jag handlar av har ett utbytessystem på 25L dunkar, alltså första gången man handlar så betalar man fullt pris per dunk, sendan hämtar man färdigfyllda dunkar(han fyller dom själv från 200L fat)och lämnar tomdunkarna i "pant" och betalar bara för soppan! jag betalar idag 21:-/L. tror han funderar på att skaffa nån form av tank! det lustiga är att jag tänkte köpa hem egna 200L fat för att få ner priset, man får lov att beställa pallvis(2 fat) och skulle jag beställt 2 fat så skulle det bli ett högre pris/L än vad jag betalar idag!!!! :surp: kommer inte ihåg nu vilket! men det känns ju som att det ska vara betydligt lägre pris om man ska ta hem o hantera helfat! beställer man 4 ,6 fat osv så sjönk priset något men....... Tycker 16- 18:-/L kunde vara ok!

   TS
Användarvisningsbild

Re: ASPEN PUMPAR?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94691 Sist betalade jag 19,60 o då handlade jag över 100l.
Köper jag fat från Aspen blir mitt inköp 21kr/l
Det kan kvitta för mig vilket, men ser nog hellre jag försöker samarbeta än trissa priser.
För det lilla jag säljer gör man ingen gladare om jag bökar till det.

Avatar Fallback

Re: ASPEN PUMPAR?

Anders A  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94812
Huggarn skrev:18:- var ju ett bra pris ändå det Mangan! han jag handlar av har ett utbytessystem på 25L dunkar, alltså första gången man handlar så betalar man fullt pris per dunk, sendan hämtar man färdigfyllda dunkar(han fyller dom själv från 200L fat)och lämnar tomdunkarna i "pant" och betalar bara för soppan! jag betalar idag 21:-/L. tror han funderar på att skaffa nån form av tank! det lustiga är att jag tänkte köpa hem egna 200L fat för att få ner priset, man får lov att beställa pallvis(2 fat) och skulle jag beställt 2 fat så skulle det bli ett högre pris/L än vad jag betalar idag!!!! :surp: kommer inte ihåg nu vilket! men det känns ju som att det ska vara betydligt lägre pris om man ska ta hem o hantera helfat! beställer man 4 ,6 fat osv så sjönk priset något men....... Tycker 16- 18:-/L kunde vara ok!


Aspen på lösvikt finss i Falun hos Silva skog du kan även kontakta f.d. skogmabutiken
I övrigt så finns OK Akrylat 2 t hos OK Masergatan Borlänge samt enl uppgift även vid OK Gagnef ( kanske flera)
Pris på OK soppan 16.90 ink moms -ev kortrabatter t.ex agrolkortet - 25 öre/l
Beträffande kvaliteten på OK soppan så har jag kört sågarna på OK soppa i 4 år och även växlat till aspen under tiden och inte märkt någon skillnad frånsett att OKsoppan luktar mindre
klart värt en test.

Avatar Fallback

Re: ASPEN PUMPAR?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94817 Jaha, 18:- (ink. moms) var billigt? :-)

Frågade faktiskt priset på fat också, och det kostade över 20:-/l.

Avatar Fallback

Re: ASPEN PUMPAR?

peo528  
#95343 jag handlade på en aspen pump i urshult utanför växjö. iofs fick jag gå in o betala men det var en riktig pump o där kostade det 20 kr litern.

Avatar Fallback

Re: ASPEN PUMPAR?

Nässén  
#95412 Har egen tank på 2 kubik betalar runt 13kr

Avatar Fallback

Re: ASPEN PUMPAR?

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173604 okq8 har följande priser

Alkylatbensin 2T
18,25:- +15 öre 2012-01-01
Alkylatbensin 4T
17,40:- +15 öre 2012-01-01
http://www.okq8.se/foretag/pastation/drivmedel

Var får man ett billigare pris?

Användarvisningsbild

Re: ASPEN PUMPAR?

totte  
#173654 Hade ju varit bra om dom hade haft en lista på stationer där det finns alkylat på pump också, jag kan då inte hitta nån.

Användarvisningsbild

Re: ASPEN PUMPAR?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173659 http://www.aspen.se/Kopstallen
Kryssa för pump så kommer det nog fram.

Användarvisningsbild

Re: ASPEN PUMPAR?

totte  
#173674 Jo Aspen visst, men det var OK det syftade på.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).