Motorsåg och handhållet

Husqvarna/HVA 550XP

202 inlägg 117052 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

cruisern  
#195548 När jag var på studiebesök på Husqvarna den 8 november, d.v.s för 14 dagar sedan, så var produktionen av 550 i full gång. Innan jag åkte till Husqvarna så hade min ÅF informerat mig om åtgärdspaketet. Av det tycker jag man kan dra slutsatsen att ändringen i produktionen startades för minst 14 dagar sedan.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna/HVA 550XP

rikard_e  
#195617 Ni som kör 550 såget, vad tycker ni om det?
Vad sågar ni med det?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

värmSkog  
#197642 Idag fick jag lämna in min 550xp. Tankluftning samt tändning ska åtgärdas, men det vet vell de flesta sedan tidigare. Det ska även på ett tätare luftfilter för den har dragit i sig en del skit. jaja vi får vell se hur det går sen

Avatar Fallback

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#198122 Hur gör man om man köper en demosåg, som aknske legat på hyllan ett tag?
http://www.blocket.se/jonkoping/6_Styck ... ?ca=15&w=3

Ringer man och undrar om de ha ruppdaterat, finns det något sett att se om det är gjort eller finns det någon speciellt servicemeddelande som man kan referera till?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

cruisern  
#198135 Sågen verkar säljas av en auktoriserad Husqvarna ÅF. Dom borde kunna uppdatera sågen eftersom den har "Nysågsgaranti. Alternativet är att lämna sågen till vilken auktoriserad Husqvarna ÅF som helst får åtgärd.

Jag tror inte man kan se om det är åtgärdat utan att ta isär några delar. Möjligtvis kan någon kunnig se detta. Det finns ett servicemeddelande som en ÅF kan ta fram. Åtgärdspaketet ligger i en liten plastpåse med ny tankluftning, några andra detaljer samt dokumentation med innehållsförteckning och instruktion. Min ÅF visade mig detta för några dagar sedan.

Min ÅF sa att det är inte alla 550 som har problem. Sågarna verkar vara lite av individer och några fungerar utan problem. Man kan ju fundera om man skall in "mecka" med sågen om den fungerar bra . Som privatperson har man ju två års garanti och som företagare har man väl ett år. Man får hålla sig inom dessa tider om man vill få sågen åtgärd utan kostnad.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

totte  
#198175 Ingen tvekan, det står "Nygaranti". Då skall sågen också vara i korrekt skick, behövs det uppdatering skall den vara gjord när den levereras.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Seabass  
#198851 Har äntligen fått mej en 550xpg nu med nya tändningen, ska bli kul att se om den levererar :)

Avatar Fallback

Re: Husqvarna/HVA 550XP

rikard_e  
#198854 Trevligt. Vad har du för svärd? :wink:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Seabass  
#198864 org 13" .325

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

svampbob  
#202257 Varje gång jag är ute med min 550 så häpnar jag över hur sällan jag behöver tanka sågen. Det går minst lika mycket vätska till mig som till sågen. Är det någon som har koll på hur mycket bränsleeffektivare sågarna har blivit på dom senaste generationerna?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202281 Jag dricker mindre nu än innan...
Räknas det?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna/HVA 550XP

rikard_e  
#202293 20% snålare säger husqvarna.

Men min 560 dricker bra mycket mer än den gamla 359:an, men då varvar det iofs mer och nu kan jag verkligen pressa såget.

Ska dock byta det mot ett 550xpg trio så snabbt avverkningen är klar här.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

svampbob  
#202313 Mange du jobbar inte lika hårt längre man ska vara svettig då man går hem för dagen : :wink:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202315 Inte ofta det blir svettigt vid bänken, men det händer. De få ggr jag busar med såg blir det inte så långa stunder att jag blir det tyvärr...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Sibiria  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#211947 Ni som har haft era 550-sågar inne på komplettering, har de gått och fortsatt med det efteråt?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).