Motorsåg och handhållet

Husqvarna/HVA 550XP

202 inlägg 117329 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna/HVA 550XP

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#585892 Da er fordi du arbeider på ein sundag, med sånt som hogging.
Da går aldri bra!

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Avslutat-02  
#585893 Låter som en felkod, men hva 550 är lite törstig i granhuggning.

Kolla hur filtret ser ut, mycket skräp= törstig såg.
Längre svärd än 13" = sågen dricker lite mer.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

anersimyra  
#585902
Axl skrev:Högg gran idag för första gången på länge och för första gången med min 550. Tyckte jag fixk springa och tanka hela tiden, borde inte en tank räcka till mer än 2 granar?
Granen på bilden är inte riktigt representativ, dom flesta var mindre och inte lika kvistiga.

Åtminstone tre till fyra granar enligt bild ska en tank räcka till.. :o

Avatar Fallback

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Axl  
#585911 1.5 räckte det till tror jag när jag höll på med den där... gjorde rent filtret för ett par timmar sen. Ska jag ta den till affären där jag köpte den och be dom koppla upp den?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Avslutat-02  
#585913 Ja det är dock svårt att få fram och åtgärda om en såg dricker mycket soppa...
Felkoden är en sak om den nu finns.

Men man har ju handhavandet som kommer in i bilden.
Men visst en koll skadar aldrig.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Stampep  
#585915
Axl skrev:1.5 räckte det till tror jag när jag höll på med den där... gjorde rent filtret för ett par timmar sen. Ska jag ta den till affären där jag köpte den och be dom koppla upp den?
Hur mycket har du kört med sågen?
Kändes som soppan rann igenom min 2253 första 10-15 tankarna typ.
Verkar som både såg och användare behövde köras in nu känns förbrukningen mer rimlig.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna/HVA 550XP

Axl  
#585919 Borde vara mer än 10-15 tankar, gick väl 7-8 idag. men det var 1a gången med lite mer intensiv huggning idag. Innan har det varit spridda vindfälllen och ved-gallring. Tror det är 1a kedjan som sitter på...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).