Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 889251 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#750143
can skrev:Skal du hogga med dei når du er på arbeid, eller er det meir på fritida kjekt og ha?

Vinner jag 444:an på tradera så ska jag absolut använda den i jobbet. Practicasågarna ska få nya förgasare, stift och bränslelod och sedan säljer jag dem till någon hugad spekulant..🤑🤑

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750148 444 accellererar kanske nåt lite bättre men har smalare varvtalsspann där de går som bäst.
Många gillade därför 44 bättre. Säskilt de som jagade gram då plast tank och plast start vägde en korv mindre.
Inte ovanligt bokehuggarna hade två såg, tex 162 och 44.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#750172
Mange skrev:444 accellererar kanske nåt lite bättre men har smalare varvtalsspann där de går som bäst.
Många gillade därför 44 bättre. Säskilt de som jagade gram då plast tank och plast start vägde en korv mindre.
Inte ovanligt bokehuggarna hade två såg, tex 162 och 44.

Minns jag inte helt fel så var 444:an väsentligt rappare än 44:an..🤔 å andra sidan var intresset för vilken såg arbetsgivaren tillhandahöll ointressant så länge man fick en såg som gick som blixten så det är inte omöjligt att jag blandar samman 444:an med en 242.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750173 Det är svårt att särskilja.
242 är kanske nåt rappare än 444.

Fördelen när man är jag är att det går inte många år mellan man kör de olika modellerna.
Nackdelen i detta är att det är jag som kör dem.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

tallen100  
#750181
alias skrev:
Erre skrev:Va fan? Har du helt övergett dina fiskerullar?


Myran har spunnit vidare på samlandet och letar andra typer av objekt som kan orsaka kast... 😉

MVH
Alias

Kanske är det lättare att göra riktiga kap i den nya samlargrenen 😉
Men med trasslande rullar är det troligen enkelt att göra ett klipp ibland😜

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#750209
tallen100 skrev:
alias skrev:
Erre skrev:Va fan? Har du helt övergett dina fiskerullar?


Myran har spunnit vidare på samlandet och letar andra typer av objekt som kan orsaka kast... 😉

MVH
Alias

Kanske är det lättare att göra riktiga kap i den nya samlargrenen 😉
Men med trasslande rullar är det troligen enkelt att göra ett klipp ibland😜

De rullar som jag kan tänka mig är i dag så inihelvete dyra p.g.a japanska samlare så jag funderar på att börja samla på myror i stället.. 🤬 🤣

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750229 Primusar? Sammla sjølv på det ei stund men eg er eigentleg ikkje noko samleperson så har berre 2-3 stykker igjen. Men var fine når dei var pussa med autosol.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Hepo  
#750236
anersimyra skrev:
can skrev:Skal du hogga med dei når du er på arbeid, eller er det meir på fritida kjekt og ha?

Vinner jag 444:an på tradera så ska jag absolut använda den i jobbet. Practicasågarna ska få nya förgasare, stift och bränslelod och sedan säljer jag dem till någon hugad spekulant..🤑🤑

Hej anders den där 444an såg riktig fin ut var lite sugen men hoppar den tänker inte bjuda på den hoppas du får den, själv håller jag på med min som jag har på min tråd där var halvorna vev kolv cylinder nytt.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#750313
Hepo skrev:
anersimyra skrev:
can skrev:Skal du hogga med dei når du er på arbeid, eller er det meir på fritida kjekt og ha?

Vinner jag 444:an på tradera så ska jag absolut använda den i jobbet. Practicasågarna ska få nya förgasare, stift och bränslelod och sedan säljer jag dem till någon hugad spekulant..🤑🤑

Hej anders den där 444an såg riktig fin ut var lite sugen men hoppar den tänker inte bjuda på den hoppas du får den, själv håller jag på med min som jag har på min tråd där var halvorna vev kolv cylinder nytt.

Det låter bra det för jag har lagt ett tämligen högt maxbud..🤑🤑🤑🤑🤑😁👍

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#753572
Premiär i grov borreskog med den senaste practican som efter fällning av ett träd gav upp.. 🤣

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

johan eriksson  
#753573 Det går att ta större träd med små sågar. 👍

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#753585
johan eriksson skrev:Det går att ta större träd med små sågar. 👍

Filmen på själva sågningen slog om till slow motion så nio minuter blev en dryg timma film som dessutom låste luren vid överföringen till paddan. Turligt nog har arbetskamraterna duktiga barn så jag slipper ringa upp 112 fler gånger i kväll.. 🤣

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

tallen100  
#753587
anersimyra skrev:http://www.youtube.com/watch?v=_ZSDxF_jCy4 Premiär i grov borreskog med den senaste practican som efter fällning av ett träd gav upp.. 🤣

Typiskt gamla kvarnor, dom går som en dröm och plötsligt så blir det tvärnit... 🤓
Huggaren lät lite sliten och andfådd i slutet av filmen🪓 😉

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

tallen100  
#753588
anersimyra skrev:
johan eriksson skrev:Det går att ta större träd med små sågar. 👍

Filmen på själva sågningen slog om till slow motion så nio minuter blev en dryg timma film som dessutom låste luren vid överföringen till paddan. Turligt nog har arbetskamraterna duktiga barn så jag slipper ringa upp 112 fler gånger i kväll.. 🤣

Aldrig hört nån ringa efter ambulans för att en telefon har hängt sej 😉 😂😂

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#753592
Lågvarvig 44 practica.. 🤣

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).