Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 892541 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

T Landström  
#745959 Köpte mig en billig actionkamera som jag passade på att testa när jag va ute och tog de sista torrgranarna...verkar som jag får kanske ändra något för det blev lite hackigt när jag spelar upp dom...eller så har jag för trött dator...sista klippet är dock telefonen...








Största anledningen till att jag filmar mig själv är ju att jag vill fila på tekniken så den blir bättre...farten är inte det viktigaste...jag vill att det ska flyta bättre...
Sedan är det alltid bra med feedback både bra och dålig även om den positiva är roligare... 😎

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Klyv Bixby  
#746100 Måste vara någon inställning i kameran som gör det hackigt🤔

Varför gör du ett instick genom brytmånen? Ser ut som du har en 550, borde inte den greja ett lite längre svärd för att slippa sabba brytmånen.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

T Landström  
#746111
Klyv Bixby skrev:Måste vara någon inställning i kameran som gör det hackigt🤔

Varför gör du ett instick genom brytmånen? Ser ut som du har en 550, borde inte den greja ett lite längre svärd för att slippa sabba brytmånen.


Där och då va känslan att svärdet kanske inte skulle räcka till...men det gjorde det...
Jag använder sällan längre svärd än 13"...jag har 15" och 18" men dom använder jag bara när jag fäller eller kapar för jag tycker jag kommer långt med 13".

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Klyv Bixby  
#746113
T Landström skrev:
Klyv Bixby skrev:Måste vara någon inställning i kameran som gör det hackigt🤔

Varför gör du ett instick genom brytmånen? Ser ut som du har en 550, borde inte den greja ett lite längre svärd för att slippa sabba brytmånen.


Där och då va känslan att svärdet kanske inte skulle räcka till...men det gjorde det...
Jag använder sällan längre svärd än 13"...jag har 15" och 18" men dom använder jag bara när jag fäller eller kapar för jag tycker jag kommer långt med 13".



Okidoki 👍

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JohannesG  
#746117 Att göra ett instick mitt i riktskäret påverkar inte fällkammens hållbarhet nämnvärt. Det är sidorna som tar upp krafterna. Bättre göra ett instick och vara på den säkra sidan än att senare upptäcka att man inte når igenom.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#746126
T Landström skrev:Köpte mig en billig actionkamera som jag passade på att testa när jag va ute och tog de sista torrgranarna...verkar som jag får kanske ändra något för det blev lite hackigt när jag spelar upp dom...eller så har jag för trött dator...sista klippet är dock telefonen...








Största anledningen till att jag filmar mig själv är ju att jag vill fila på tekniken så den blir bättre...farten är inte det viktigaste...jag vill att det ska flyta bättre...
Sedan är det alltid bra med feedback både bra och dålig även om den positiva är roligare... 😎

Tekniskt sett är du helt klart ” färdigfilad.” Kvistningen ser avslappnad ut med ett bra tempo och du avlastar kroppen föredömligt genom att aktivt stöda dig mot stammen med höger knä. Det blir fem solar av fem möjliga..🌞🌞🌞🌞🌞👍🙂

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

T Landström  
#746135
anersimyra skrev:
T Landström skrev:Köpte mig en billig actionkamera som jag passade på att testa när jag va ute och tog de sista torrgranarna...verkar som jag får kanske ändra något för det blev lite hackigt när jag spelar upp dom...eller så har jag för trött dator...sista klippet är dock telefonen...








Största anledningen till att jag filmar mig själv är ju att jag vill fila på tekniken så den blir bättre...farten är inte det viktigaste...jag vill att det ska flyta bättre...
Sedan är det alltid bra med feedback både bra och dålig även om den positiva är roligare... 😎

Tekniskt sett är du helt klart ” färdigfilad.” Kvistningen ser avslappnad ut med ett bra tempo och du avlastar kroppen föredömligt genom att aktivt stöda dig mot stammen med höger knä. Det blir fem solar av fem möjliga..🌞🌞🌞🌞🌞👍🙂


Sådana ord värmer när det kommer från ett proffs som dig Anders... \:D/

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Värmlänning  
#748548
T Landström skrev:
anersimyra skrev:
T Landström skrev:Köpte mig en billig actionkamera som jag passade på att testa när jag va ute och tog de sista torrgranarna...verkar som jag får kanske ändra något för det blev lite hackigt när jag spelar upp dom...eller så har jag för trött dator...sista klippet är dock telefonen...








Största anledningen till att jag filmar mig själv är ju att jag vill fila på tekniken så den blir bättre...farten är inte det viktigaste...jag vill att det ska flyta bättre...
Sedan är det alltid bra med feedback både bra och dålig även om den positiva är roligare... 😎

Tekniskt sett är du helt klart ” färdigfilad.” Kvistningen ser avslappnad ut med ett bra tempo och du avlastar kroppen föredömligt genom att aktivt stöda dig mot stammen med höger knä. Det blir fem solar av fem möjliga..🌞🌞🌞🌞🌞👍🙂


Sådana ord värmer när det kommer från ett proffs som dig Anders... \:D/

Känd från TV! Dagens avsnitt av husdrömmar 😀

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

T Landström  
#748552
Värmlänning skrev:Känd från TV! Dagens avsnitt av husdrömmar 😀


😅😅😅😅

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

tallen100  
#748566
T Landström skrev:
Värmlänning skrev:Känd från TV! Dagens avsnitt av husdrömmar 😀


😅😅😅😅

👍
Nu ligger ernst illa till 😉

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JohannesG  
#748573 Hur känns det att ha ett TV-team och folk som är i vägen över allt när du jobbade?

Var inte någon vidare vacker skapelse, ser ju ut som en skokartong där något barn bytt ut ena sidan mot gladpack.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

T Landström  
#748578
JohannesG skrev:Hur känns det att ha ett TV-team och folk som är i vägen över allt när du jobbade?

Var inte någon vidare vacker skapelse, ser ju ut som en skokartong där något barn bytt ut ena sidan mot gladpack.


Det va inte så farligt...dom va inte i vägen så mycket som jag trodde att dom skulle vara... Största problemet med att ha SVT inblandade i projektet va ju att dom styrde lite över framdriften av projektet. Va några moment som vi hade velat ha gjort innan vi började montera huset men som fick göras senare.

Huset i sig kanske inte är det snyggaste men jag tycker nog ändå att det blev rätt häftigt och snyggt på sitt sätt när allt blev klart...

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

sundelius  
#748586 Detta måste man kolla in ikväll 👍

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

LDG  
#749850 Lång tid mellan inlägg 🙃
Senast redigerad av LDG ons 23 feb 2022, 21:06, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#749871
LDG skrev:Lång tid mellan inlägg 🙃

I morgon kommer film på när jag kör med min nyinköpta HVA 44 practica som visade sig gå som ett ”skållat ollon ”.. :-bd :ymparty:

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).