Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 889127 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Erre  
#736504
isteskog skrev:Hur bär man sig åt då, Erre? ...... 😉

Oklart. Hoppas någon yngre iallafall kan ge han en match. 😜😅

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Williamm  
#736506
T Landström skrev:Vet inte om jag vågar lägga upp några klipp när vi har proffs på forumet som anersimyra 😉




Inte bara jag som kör i skjorta!

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Williamm  
#736507
Erre skrev:
isteskog skrev:Hur bär man sig åt då, Erre? ...... 😉

Oklart. Hoppas någon yngre iallafall kan ge han en match. 😜😅

Jag ska försöka, hör av mig när jag tränat. Om 50år eller så... 😀 😉

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#736508
T Landström skrev:Vet inte om jag vågar lägga upp några klipp när vi har proffs på forumet som anersimyra 😉




Nu ska du inte vara så självkritisk, Landström, det där ser ju riktigt bra och proffsigt ut.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JensSkoog  
#736515
Erre skrev:Bara kör på. Någon måste ta ner anersimyra på jorden. 😜😅

Då får man hugga när det trädet han klättrar i :D :D

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Erre  
#736528
JensSkoog skrev:
Erre skrev:Bara kör på. Någon måste ta ner anersimyra på jorden. 😜😅

Då får man hugga när det trädet han klättrar i :D :D

Genialt. 🤣 🤣 👍

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

T Landström  
#736531
Williamm skrev:
T Landström skrev:Vet inte om jag vågar lägga upp några klipp när vi har proffs på forumet som anersimyra 😉




Inte bara jag som kör i skjorta!


Ja, när temperaturen och vädret tillåter blir det skjorta...mest för att jag svettas så inihelvet så fort jag gör något... :lol:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

T Landström  
#736533
anersimyra skrev:
T Landström skrev:Vet inte om jag vågar lägga upp några klipp när vi har proffs på forumet som anersimyra 😉




Nu ska du inte vara så självkritisk, Landström, det där ser ju riktigt bra och proffsigt ut.. :-bd


Man får tacka... :D

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

johan eriksson  
#736540 Ska ni se något riktigt amatörmässigt så får jag väl be någon filma mig när jag är ute :D :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#736541
JensSkoog skrev:
Erre skrev:Bara kör på. Någon måste ta ner anersimyra på jorden. 😜😅

Då får man hugga när det trädet han klättrar i :D :D

Numera är det dock lika sällsynt att ” gubben ” klättrar i träd som att fantomen besöker storstaden..😁 men jag får erkänna att jag köpt lite ny klätterutrustning som ska provas vid första bästa tillfälle. Men var och när är bäst att hålla hemligt med tanke på vad jag nu fått veta..🤔

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JensSkoog  
#736554
anersimyra skrev:..😁 men jag får erkänna att jag köpt lite ny klätterutrustning som ska provas vid första bästa tillfälle. Men var och när är bäst att hålla hemligt med tanke på vad jag nu fått veta..🤔

Akta dig - nu idag övervakas vi överallt :D

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#736573
JensSkoog skrev:
anersimyra skrev:..😁 men jag får erkänna att jag köpt lite ny klätterutrustning som ska provas vid första bästa tillfälle. Men var och när är bäst att hålla hemligt med tanke på vad jag nu fått veta..🤔

Akta dig - nu idag övervakas vi överallt :D

Det kan jag tro..😃 apropå det så har jag en kort filmsnutt på när jag fällde kungens lärk i Hagaparken och då var vi sannolikt ” övervakade ” av Säpo.. 😎

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Chainsaw Charlie  
#736576
Erre skrev:
isteskog skrev:Hur bär man sig åt då, Erre? ...... 😉

Oklart. Hoppas någon yngre iallafall kan ge han en match. 😜😅


Det kan du nog glömma vad det gäller kvistning. Det är få yngre proffshuggare som kan mäta sig med generationen som spenderade en stor del av 70 och 80-talen med att hugga massaved på bit.

Farsan är 74 och kvistar på liknande sätt som i andersimyras videor. Dock orkar han bara ett träd i det tempot numera, sen måste han vila. När man då säger "Ta det lite lugnare så du orkar mera" blir svaret "Jag kan inte, det tempot sitter i ryggmärgen."

Föregående ägare till min första skogsfastighet är 70 och har jobbat som huggare från att han gick ut skogsbruksskolan till pensionen och därefter i egen skog. Han hjälper mig fortfarande med allt möjligt och när vi hugger baggaträd sida vid sida känner man sig som en riktig fummeljöns, trots halva åldern och god kondition.

Det är då särskilt kvistningen jag hamnar efter på då de flesta timmar jag spenderat med motorsåg har varit lövhuggning och fällning av övergrovt. Det saknas helt enkelt några tusen timmar ackordhuggning i första gallring. 😀

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Erre  
#736579 Men va fan? Ännu en yngling som kastar in handduken.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Williamm  
#736584 Jag ska försöka. Men det kan ta några år.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).