Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 891640 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

T Landström  
#547604 Ursäkta ordvalet...men H-VETE vad han krånglade till det...

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

jannee  
#547607 Samlas kanske mindre med spån i skäret om du nyttjar dragande???

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547608 Men han får ju en del beröm i kommentarerna, så något gör han ju rätt!??

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JensSkoog  
#547613 Han får trädet ner, och det kommer dit han vill ha det, men enligt mig så är det där "straight forward" fällning som han kluntar till så han använder fyra gånger så lång tid som ett riktigt proffs skulle användt.

Två, tre kilar och ett skickligt utförd och plassert riktskär hade gjort jobbet mycket snabbare och snyggare och tryggare!
Ren fysik säger ju ochså att när man får lyftpunkt så nära brytmån som han har, så blir det svårt att "lyfta" trädet i bakkant.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

svampbob  
#547622 Jämför med den här killen. Det är ett proffs som gör allt rätt förutom hörselskydd. Det tar honom just över två minuter att fälla jätteträdet.


Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

MDin  
#547648
Fredrik Reuter skrev:Nu verkar Amerikänerna fått tag i 462. Rätt så häftig video.

Första gången jag blir andfådd, svett och förundrad över vad fan pysslar han med[emoji33] Idiotfällningar vimlar det av på nätet, men jag undrar om inte det här tar priset. Bara det att sätta in domkraften nära centrum talar om att han vill lyfta hela trädet rakt upp[emoji23]

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

halvproffs  
#547669
Fredrik Reuter skrev:Nu verkar Amerikänerna fått tag i 462. Rätt så häftig video.


Orkade inte se hela filmen. Hur kan du tycka den var häftig Fredrik? Rena dårskapen och så in....te omständigt.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

VimekarenLastEdition  
#547677
halvproffs skrev:
Fredrik Reuter skrev:Nu verkar Amerikänerna fått tag i 462. Rätt så häftig video.


Orkade inte se hela filmen. Hur kan du tycka den var häftig Fredrik? Rena dårskapen och så in....te omständigt.

+1 på det 🙏

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Fredrik Reuter  
#547697 Hej,
Ja, det kanske var slarvigt formulerat.
Men jag menade inte huggningen utan att en av de nya 70cc sågarna nu börjat köras i Nordamerika.
Häftigt tycker jag är trycket i sågen med tanke på grovleken.

Det blir ju så att vi alla fokuserar på olika saker när man ser på något. Ursäkta om jag inte funderade värst mycket över huggningsteknik...

   TS
Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#547707 “ Hotsaw “ som vi ser i filmen är absolut ingen amatör och vet mycket väl vad han sysslar med.. :-bd :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

TrioBrake  
#547708
anersimyra skrev:“ Hotsaw “ som vi ser i filmen är absolut ingen amatör och vet mycket väl vad han sysslar med.. :-bd :ymparty:
Mycket riktigt, sen att han inte blir godkänd enligt svenska standards ger han nog blanke fan i [emoji28]

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

TrioBrake  
#547709 Nu kommer ni nog gå i taket
Samma herre som går under namnet Hot Saws 101

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#547711 Härmed tar jag tillbaka mitt tidigare omdöme, karln är ju fullständigt dum i huvudet.. :(( :cry:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#547713
TrioBrake skrev:Nu kommer ni nog gå i taket
Samma herre som går under namnet Hot Saws 101

=)) =)) stammen går ju inte ens av där han lägger det första skäret, som väntat går den av i det rötade brottet.. =)) =)) AMATÖR.. :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547714 Förstår inte varför han inte för det första kapet vid roten istf att klättra på stammen. Ger ju samma utfall men är ju helt ofarligt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).