Motorsåg och handhållet

FILMER - Motorsåg

2380 inlägg 889341 visningar 128 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Magnuc  
#431166 tror flinet sinar lite när sågen kläms fast i den granen :wink:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Hema  
#431167
jannee skrev:Här har ni lite till att irritera er över :grin:

Säg va ni vill men sågen går djävligt bra, går de verkligen så bra orginal :?:

Om du skulle vilja jobba med med en kollega i skogen med hans arbetssätt, så hade jag varit orolig för dig. Men du kanske är lätt som skogsrået och snabbt och lätt kan hoppa undan? :)

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

jannee  
#431172 Numera är jag gammal och trötter :grin:
Annars är igenkänningsfaktorn överraskande hög. I stora drag har jag nog gjort på samma sätt under minst 30 års skogsarbete, lägg då märke till att det endast varit på "lediga" stunder.
I stort sett har jag nog buret mig åt exakt som denne man, den största skillnaden har dock varit stubbhöjden :mrgreen:
Alla träd har absolut inte gått i den riktningen jag hoppats/räknat med men då har jag haft traktorn till att dra kull dem med. :grin:
Jag ser inga fel i hans arbetssätt, tvärtom det går undan och träden ramlar ned, vad är det mer som skall ske :?:
Är man stark och välbyggd/vältränad är det inga problem att bära runt på 8kg, får tillräckligt med vilotid när han tankar. Så var i alla fall min uppfattning när jag höll på som bäst - nu bär jag i stället runt på en Stihl 201 :oops:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#431178
jannee skrev:Här har ni lite till att irritera er över :grin:

Säg va ni vill men sågen går djävligt bra, går de verkligen så bra orginal :?:
Sågen går som en 560 ska göra.. :smile:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

röjar kalle  
#431211 Såna arbetskamrater har jag alltid haft när jag huggit åt bolagen.Ser inget som man direkt kan säga är farligt beteende utom sågningen med en hand onödigt beteende inte ens jag håller på med sånt. :???:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

tallen100  
#431216
röjar kalle skrev:utom sågningen med en hand onödigt beteende inte ens jag håller på med sånt. :???:

:shock: :shock: :shock: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

Hema  
#431221
röjar kalle skrev:Såna arbetskamrater har jag alltid haft när jag huggit åt bolagen.Ser inget som man direkt kan säga är farligt beteende utom sågningen med en hand onödigt beteende inte ens jag håller på med sånt. :???:

Om du säger att det kryllar av motorsågsarbetare som inte spar brytmån, ja då kanske inte motorsågskortet vore så fel trots allt. :P

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

röjar kalle  
#431222
tallen100 skrev:
röjar kalle skrev:utom sågningen med en hand onödigt beteende inte ens jag håller på med sånt. :???:

:shock: :shock: :shock: :mrgreen:

Ja Ja Ja okej jag också :grin:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

röjar kalle  
#431223
Hema skrev:
röjar kalle skrev:Såna arbetskamrater har jag alltid haft när jag huggit åt bolagen.Ser inget som man direkt kan säga är farligt beteende utom sågningen med en hand onödigt beteende inte ens jag håller på med sånt. :???:

Om du säger att det kryllar av motorsågsarbetare som inte spar brytmån, ja då kanske inte motorsågskortet vore så fel trots allt. :P

Dags att besöka optikern Hema det den han sågar bort från rotändan. :?:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

anersimyra  
#431225 Det han sågar bort från rotänden är ingen brytmån, det han sågar bort är underdelen av virket i riktskäret. Eftersom han lagt fällskäret högt över och nästan förbi skiktar sig virket nedåt vilket betyder att där ingen brytmån finns.. :D

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

isteskog  
#431236 Om man skulle ha den där som huggarkompis gäller nog dubbla trädlängden som säkerhetsavstånd ..... minst! :wink:

Avatar Fallback

Re: FILMER - Motorsåg

jannee  
#431263 Det är inte bara brytmånen som är det avgörande - eller vad säger ni proffs :?:


Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

JörgenO  
#431271 Är det vad man kallar en film med oväntat slut :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#431274
JörgenO skrev:Är det vad man kallar en film med oväntat slut :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Nja, eller så en film med ett Proffs som vet precis vd han gör, är effektiv i sitt arbete och får ner träden precis där han vill...

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Motorsåg

T Landström  
#431278
Zixten skrev:
JörgenO skrev:Är det vad man kallar en film med oväntat slut :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Nja, eller så en film med ett Proffs som vet precis vd han gör, är effektiv i sitt arbete och får ner träden precis där han vill...

Gjorde han inte riktskäret på fel sida då? [emoji33]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).