Motorsåg och handhållet

Delar till Husqvarna 242XP

11 inlägg 13375 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna

Delar till Husqvarna 242XP

canadien72  
#92781Har en motorsåg Husqvarna 242 XP som har skurit. Någon som har reservdelar till en sådan såg? Behöver cylinder och kolv.

TS
Husqvarna motorsågar

Re: Delar till Husqvarna 242XP

Phantom  
#92788Kan du tänka dig icke originaldelar så föreslår jag ebay, där kostar det inte i närheten så mycket och funkar riktigt bra. Där finns ju även begagnade delar till bra pris. Sibro har komplett kolv och cylinder för 2299.-

canadien72  
#92795Vad är Sibro? Fick ett pris på ca 3500kr för att laga sågen inkl. arbete.

TS

Phantom  
#92797http://www.sibro.se

Var bor du? Kanske finns någon i närheten som kan hjälpa dig mot en lägre arbetskostnad :roll:
Är det bara cylinder och kolv som ska bytas eller är det mer som ska åtgärdas på sågen?

För övrigt en mycket trevlig såg att ha med sig :smile:

canadien72  
#92810Bor utanför Östesund. Vad jag vet så är det ny kolv och ny cylinder som behövs då den skurit. var väldigt nöjd med sågen så vore kul om man kunde fixa till den till humant pris :)

TS

Phantom  
#92814Frågan är vad du tycker är humant pris och vad sågen är värd för dig?

canadien72  
#92815Hehe....jo det är sant....vet inte....får se vad som dyker upp och vad jag kommer vara villig att betala då. Har köpt en ny såg så är inte utan just nu ändå.

TS

Frenell  
#92818http://www.tradera.com/Cylinder-med-kol ... _113377062

Mejla han och fråga om han kan orda fram till en 242a

Frenell  
#92819Har du ingen bekant som kan skruva som kan hjälpa dig att få ihop sågen då? annars får du ta en sväng ner till Ljungaverk så kan jag hjälpa dig:)

Phantom  
#92827Om du får tag på delar så undersök varför den skurit så det inte upprepar sig. Var den för snålt ställd? Dåliga vevaxeltätningar? Det finns ju lite som kan orsaka en skuren cylinder. Hade du bott i mina trakter hade jag kunnat hjälpa dig, men det är ju lite för långt bort. Hoppas iaf du får tag på delar till ett bra pris för det är fina sågar, och vill du inte ha den så får du gärna skicka ner den så tar jag gladeligen emot den :)

Frenell  
#92828Eller så kan jag komma upp och hämta den ;)

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).