Motorsåg och handhållet

Stihl MS 200 - något att ha?

48 inlägg 28180 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

usto  
#124227 Har kört en del i vinter ms 200. Jättenöjd. Ett tips: häll inte fullt upp med kedjeolja för då är locket svårlåst.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

StenSundström  
#593364 Jag har ärvt min fars ms 200. Han har använt den ganska hårt i ca 7 år innan jag tog över. Nu ör det mest bara lite vedhuggning och den står oanvänd medta tiden.
Det enda som ör gjort med den är tändstiftbyte ett par gånger förutom kedjor och ett svärd.
Startade den för några dagar sedan första gången på över ett år.
Den startade på 4:de draget. Perfekt gång. Kedjan står still på tomgång. Full fart och samma ettriga ”ax” som när den var ny.
En helt underbar såg.
30 cm svärd tar träd på 60 cm. Det finns inte många sådana i min skog.
Sedan vi köpte ms 200 har 346:an bara varit reservsåg eller använts när vi varit två som sågat.

Avatar Fallback

Re: Stihl MS 200 - något att ha?

Ent  
#593543 MS200 är en guldklimp. Min är från 2001 och den bara går och går. En grej har jag torskat på och det var när det blev veck på slangen från vevhuset som ska ge pump-pulsen till förgasaren. Funkade vid aptering men vid fällning blev det väl nån brytning som ströp pulsen och sågen stannade. Meckade, labbade och svor innan jag kom på vad det var. Värt att kolla upp om den skulle börja tjuvstanna utan rimlig anledning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).