Motorsåg och handhållet

Hur stor trimmer behöver jag?

24 inlägg 24374 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hur stor trimmer behöver jag?

totte  
#91008
Nonkan skrev:Sedan är jag ganska skeptisk till det billigaste av Hva/Jonsered, mest för att det var sådana otroliga problem med föregångaren till 128R, 125R. Den såldes bara en säsong och det räckte mer än väl för att vi som sålde den skulle ledsna :)


Och just en 125R är det jag har och den har gått som en klocka i snart 20 år, nå stollar har tur säger dom! Vad var det för problem med dom?

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hur stor trimmer behöver jag?

Nonkan  
#91011 Den gamla 125R är en japanimport, tror det är Kawasaki. Kanonmaskin. Var innan HVA kom igång ordentligt med egna trimmers.

Den nya 125R kom 2008 tror jag. Mest problem var det med startapparat, förgasare, koppling, styresfästen och vinkelväxel. Men riggröret var bra :)

Användarvisningsbild

Re: Hur stor trimmer behöver jag?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#91025 En sak att ha i tanken är eget intresse!

Är man road av lite pillande o skruvande är beg optimalt, men vill man det ska gå o göra så utan att mer än tanka o normal skötsel är nytt optimalt.

Att välja utrustning är inte lätt. I mitt tycke är det bättre o ta till lite o ha för bra grejer än att ligga på gränsen eller under.

Kostnad får man se till hur länge det håller.
Bra grejer kostar ofta mer, men blir billigare i längden.
Eftersom det inte är en engångsföretelse så tror jag det lönar sig o skaffa bra grejer som går i många år.

Användarvisningsbild

Re: Hur stor trimmer behöver jag?

totte  
#91034
Nonkan skrev:Den gamla 125R är en japanimport, tror det är Kawasaki. Kanonmaskin. Var innan HVA kom igång ordentligt med egna trimmers.

Den nya 125R kom 2008 tror jag. Mest problem var det med startapparat, förgasare, koppling, styresfästen och vinkelväxel. Men riggröret var bra :)


Aha, jag missförstod lite där, då förstår jag. Min är en sån japan, står Maryama nånstans på motorn.

Avatar Fallback

Re: Hur stor trimmer behöver jag?

villägare  
#91067 tack för er hjälp på vägen, jag tycker att stihl fs 130 verkar vettig. ska åka o titta på den en dag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur stor trimmer behöver jag?

totte  
#91071 Låter bra, lite mer effekt än Jonseredarn du nämnde, och Stihl brukar göra bra grejor.

Avatar Fallback

Re: Hur stor trimmer behöver jag?

M_M  
Avatar Fallback

Re: Hur stor trimmer behöver jag?

fredde87  
#92022 mmm

Användarvisningsbild

Re: Hur stor trimmer behöver jag?

Rottadoren  
#92143 Själv har jag en FS130 vilken jag är mycket nöjd med. Lätt och klarar enklare röjarbeten fint.
Trimmar mest gräskanter i trädgården, drar ned gräset på ängen och röjer lite sly, inget över 3 cm i diameter.
Den har fungerat kanon!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).