Motorsåg och handhållet

hot saw!

27 inlägg 9727 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hot saw!

dexter  
#90764 har börjat snegla lite på hot saw, de verkar riktigt roligt me allt va det innebär. nån som har erfarenhet av hot saw, kanske nån som syssla me de också?? och kan berätta lite om det, saker runt om, tävlingar, trim osv :smile:



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: hot saw!

Robertberg  
#90861 Det stod om dem i ATL igår!
27 kilo och 60 häst tror jag mina sömndruckna ögon läste imorse..

Svenskarna hade köpt nån ny modell med wankelmotor, 15 kilo och 60 häst istället.
Helt sjukt att med 60 häst i en motorsåg!

Avatar Fallback

Re: hot saw!

dexter  
#90862 jo läste de ja me, vilket gjorde mig lite mer nyfiken av hot saw

   TS
Avatar Fallback

Re: hot saw!

Robertberg  
#90863 Misstänkte att det var så ; )

Användarvisningsbild

Re: hot saw!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90893 De som ni menar är nog MC motorer. Special bygge för ett endamål....

Det finns flera olika klasser, Standard såg, i olika cc klasser, modifierat i olika cc klasser, Alkohol/Nitro klasser, o min favorit... Unlimetid!
Där har de v8, v4, v6, i alla former, 2 man o 250hk mellan sig!

Manligt om nåt!

En av de som går in för denna klass lite extra o åker runt på tävlingar o visningar i 7-8 månader var helg heter Robert Andrews.
Han finns på flera forum o byggde en såg som heter Predator. På forumen kallas han Rotax Robert.
De grabbarna har nog riktigt kul!




En god vän till mig o hans son (båda likaså sågsamlare) var en av de första att tävla med MC Motorer.

Här är en länk till ett litet klipp med honom då han presenterar en av sina såg.
(Den har jag för övrigt kännt o klämt på..)

Avatar Fallback

Re: hot saw!

dexter  
#90894 ja du är nästan rätt ute! de ja är nyfiken på är "vanliga" modiferade standra sågar. trimmad husqvarna t.ex. när de kommer till en såg me V6 har de blivit lite väl extremt för mig hehe

   TS
Användarvisningsbild

Re: hot saw!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#90914 25-30 hk från modifierade standard såg är inte helt ovanligt.

Avatar Fallback

Re: hot saw!

Valmet 941  
#93221 Hoj åk upp till Älvdalens utbildnings centrum nån vända som det blir öppethus för då brukar dom köra med dom sågarna jag går på skolan nu å har spanat lite när Sev o Hans kör med sågarna å de är FRÄNT kolla på skolan sida så ser ni när de blir öppethus om ni är intresserade http://alvdalen.com/Alvdalens-Utbildningscentrum/

Användarvisningsbild

Re: hot saw!

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#93411


min lärare på kvinnersta skolan med sin 3120 som sågar i bortersta av stocken :)

Avatar Fallback

Re: hot saw!

dexter  
#93427
PonsseBuffaloDual skrev:http://www.youtube.com/watch?v=VbNgNmIbNag

min lärare på kvinnersta skolan med sin 3120 som sågar i bortersta av stocken :)


utan att kolla på klippet så gissar ja på att de är saxholm som är me på klippet? =P

   TS
Avatar Fallback

Re: hot saw!

sharpaxe  
#99611 Om intresse finns så har jag en Husqvarna 2100 cd ( 100 cc ) som är trimmad och med trimpipa och tillhörande kedja.

Avatar Fallback

Re: hot saw!

espenlarg  
#130477 Och va ska du ha för den då?

Avatar Fallback

Re: hot saw!

sharpaxe  
#130539 den är till salu för 12 000 :- Då får du 1 20" svärd med racingslipad kedja och en låda att ha all utrustning i.

Mvh Ola Abrahamsson
Tele. 070-5809732

Avatar Fallback

Re: hot saw!

sharpaxe  
#130540
dexter skrev:
PonsseBuffaloDual skrev:http://www.youtube.com/watch?v=VbNgNmIbNag

min lärare på kvinnersta skolan med sin 3120 som sågar i bortersta av stocken :)


utan att kolla på klippet så gissar ja på att de är saxholm som är me på klippet? =P



Stämmer bar det, vi som tävlar kallar honom för blixten för att han är så snabb vid starterna.

Avatar Fallback

Re: hot saw!

espenlarg  
#130734 har du lite mera info om sågen samt bilder?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).