Motorsåg och handhållet

modda Husqvarna 372 till "kapmaskin"

6 inlägg 4044 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

modda Husqvarna 372 till "kapmaskin"

Dennistennis  
#88654 372 är ju en robust och stark såg, vad gör http://se.husqvarnacp.com/node1552.aspx ... &pid=98609
k 970 speciell annat än kedja/svärd och större motor? annan smörjning/kylvätska?
Jag ska bara kapa ett par rälsbitar och och fick iden, det vore naturligtvis enklast att bara låna en stor rondell till att kapa dessa, men det vore kul om det gick. Trevligt att riva skjul med =)



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: modda Husqvarna 372 till "kapmaskin"

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88666 Skillnader mellan dessa:
Storlek, portning i cylinder, motor, luftfilter system, upphängning/avvibrering.
Den kedja du ser på bild är till betong.
Tror inte det finns kedja för stål.

Avatar Fallback

Re: modda Husqvarna 372 till "kapmaskin"

Nonkan  
#88701 Diamantkedjan är inte billig direkt, har för mig att den kostar i närheten av vad en normal motorsåg kostar. Tänkvärt för er som tycker motorsågskedjor är dyra, det kan alltid bli värre ;)

Enbart för betong som Mange säger. Används när man vill ta ut fyrkantiga lite mindre hål i väggar, där en diamantskiva inte når. Vi fick ett ex av Husqvarnas Construction-katalog till jobbet och det är ren maskinporr. Hur mycket roliga maskiner som helst :) En demoleringsrobot skulle ju vara skoj att ha i garaget t.ex. (http://se.husqvarnacp.com/node1552.aspx ... &pid=94014)

Ska du kapa räls och det inte är så noga med millimeterprecision så är nog vanlig vinkelslip det enklaste.

Användarvisningsbild

Re: modda Husqvarna 372 till "kapmaskin"

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#88715 Hyr en kapmaskin, räls är lite kämpigt att kapa annars..... :smile:

Användarvisningsbild

Re: modda Husqvarna 372 till "kapmaskin"

totte  
#88726 Bågfil om du har gott om tid och vill ha motion :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: modda Husqvarna 372 till "kapmaskin"

Dennistennis  
#88745 Mjo, det var väl rent önsketänkande, tack för alla svar.
Kan väl vara en ide att köpa en sån där motorkap på annons istället.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).