Motorsåg och handhållet

UPPROP!

10 inlägg 5079 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

UPPROP!

Skogshuggarn  
#5916 Upprop för den som känner sig manad:

www.le-klockar.se

Relaterande artikel:

http://www.lantbruk.com/Article.jsp?article=3068

Har medvetet valt att lägga det här tack vare omsättningen på besökare, men du får väl flytta den, Fredrik, om du känner för det.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Fredrik  
#5974 Den får vara kvar så länge...

MvH Fredrik

Användarvisningsbild
The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6120 Vederbörligen påskrivet!! 8) tar varje tillfälle att sparka på miljöetablissemanget , därmed inte sagt att jag inte kan ta hänsyn som anses berättigad. men i detta fall vill JAG avgöra så länge jag förvaltar fastiheten. kom i håg att fastigheten är ett arv från våra förfäder och ett lån från våra barn....

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6123 INSTÄMMER!!!

Det ska inte behövas massa myndigheter som gör våra skogar värdelösa... Hur kommer det att kännas för nästa generation som atr över en fastighet som knappt går att bruka på grund av nyckelbiotoperna. Nä de myndigheter som håller på med indirekt värdeminskning av skogsfastigheter kan gott sluta och låta oss skogsägare vara ifred. Vi har nog med problem med stormar och granbarkborrar för tillfället... :oops:

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#6124 Ja hellre så sitter man ju inne en månad uppe i Haparanda och hugger kastved för brottsrubriceringen "olovlig avverkning" än att man låter miljörörelsen "konfiskera marken".

   TS
Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6126 I tidningen Skogs eko redogörs noggrant för vad vi skogsägare
ska vidta för åtgärder mot granbarkborren.
I statens resevat frodas borren fritt, inte en pinne har de upp-
arbetat!
Jag skickade ett ilsket mail till skogvårdstyret, något svar är väl inte
att räkna med.

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6127 Jag har trilskat med Gävleborgs länsstyrelse i mer än 6 år nu. Att jag mister
marken (38 Ha ) det begriper jag också, men inte till det priset som dom vill ge. Vad mer som iriterar mig är att tjänstemännen på LS juger och hittar på det ena falsariet efter det andra, stämmer mig falskt flera gånger. Det har gått så långt att miljöåklagaren inte längre tar anmälningar om mig på alvar. LS ska dessutom ha sjödelen i reservatet gratis av mig, påstår att inte staten behöver betala för den del som är sjö. Måste sluta skriva nu blodtrycket stiger.

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6132
Famag skrev:Jag har trilskat med Gävleborgs länsstyrelse i mer än 6 år nu. Att jag mister
marken (38 Ha ) det begriper jag också, men inte till det priset som dom vill ge. Vad mer som iriterar mig är att tjänstemännen på LS juger och hittar på det ena falsariet efter det andra, stämmer mig falskt flera gånger. Det har gått så långt att miljöåklagaren inte längre tar anmälningar om mig på alvar. LS ska dessutom ha sjödelen i reservatet gratis av mig, påstår att inte staten behöver betala för den del som är sjö. Måste sluta skriva nu blodtrycket stiger.


Undrar vad detta kostar oss skattebetalare? För till skillnad från dig så har ju din motpart lön för all "tjafstid".
Tycker den metod de prövat i Finland verkar vettig. Där vände man steken och markägare får erbjuda staten skyddsvärd mark. Sedan löser man in de områden som ger mest skydd/krona.
Vet att många skogsägare har områden de aldrig kommer hugga, men man vill inte göra myndighetsfolk uppmärksamma pga risk för trassel.

/Nisse

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6161 KOSTAT !!!!!!!! 200 000 000:- + 30 000 000:- tot 230 milj ja du läser rätt 230 milj.
för en hackspettjävel som inte ens är utrotningshotad på andra sidan Östersjön, mindre än 50 mil från mig. 230 milj det är inte klokt vilken lekstuga. Hur kan vanligt sansat folk låta miljömupparna bara vräka i väg pengar som inte ger något alls, Pengarna har gått till projekt osv sådant det inte går att ta på. Skogsvårdsstyrelsen hade en dåres försvastal i tidningarna Gävle dagblad/Arbetarbladet.
En sak har de ialla fall gjort, inporterat hackspettar från baltikum, släppt dom här så de har svultit i hjäl.
INGEN reagerar, ingen djurskydds myndighet (vistja generaldirektörens bakgrund)
Men f-n tar dig om du sätter mask på metkroken. Ska lagar gälla så ska även bror duktig rätta sig efter dom. Jag har inte mot miljöarbetet i sig men någon ordning lär det väl ändå vara.

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#6169 Ytterligare en relaterande artikel,,,,,

http://www.lantbruk.com/Article.jsp?article=32449

Vore det inte bättre att stat och kommun samarbetade med skogsägarna och sysslade med sk "rådgivande verksamhet" istället för att smyga omkring ute i busken och regelrätt konfiskera mark?.
Jag har frivilligt avsatt vissa områden för naturvård, och tycker att det är ok, om det anses befogat.
Tex spelplats för skogsfågel-kantzoner mot myr och vattendrag, mm, men när man börjar göra intrång i äganderätten, ja då har det helt enkelt gått för långt.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).