Jag kunde inte sova inatt o började allvarligt fundera på att ta motorsågskörkort och gå en 2 dagars röjningskurs och starta upp ett litet företag vid sidan av mitt vanliga jobb. Har kollat runt på nätet efter olika utbildningar men inte någonstans finns det mest intressanta, nämnligen priset..
Är det någon här som har gått utbildningen/utbildningarna och vet hur mycket pengar det handlar om, och om utbildningen ger någonting så den är värd att gå. Tog nyligen truckkort betalade företaget tyvärr annars hade jag inte gjort de själv, för flytta två tompallar med en truck från punkt A till punkt B kunde jag redan.
Ni som gått kurserna berätta gärna lite mer om de, behöver man några förkunskaper? Egna motorsåg/röjsåg?
Har lite planer på att då åta mig lite mindre röjningsuppdrag och planteringsuppdrag som extraknäck på helger och min lediga dag eftersom jag kör fyra dagars vecka..
Det kan ju inte vara farligt att prova, här kommer bli väldigt gott om röjning här i "gudrun land" och det är ju inga jättedyra investeringar i att köpet såg o skyddskläder, om man jämför med att köpa en maskin för flera miljoner, röjsåg mm kan ju vara betalt på några månader.
Marknadsföring kan ju göras i dagspress och på blocket till rätt vettiga priser..
Det finns kanske någon här som är egenföretagare inom detta och kan ge lite råd om att starta företag och hur det är att driva ett litet företag, om pappersarbetet verkligen är så avancerat som det sägs..
Skulle som sagt vara trevligt med mer information och gärna en diskution om detta.. Ser framemot svar..
//Henrik (arbetsglad ungdom)
Valtra A83 -13 Case Jx60 -12 Alstor 840 PRO -18 Yamaha Grizzly 700 -14 Volvo Ec27C -10