Motorsåg och handhållet

Köpa en Husqvarna 346 el 450 i USA?

5 inlägg 2964 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna

Köpa en Husqvarna 346 el 450 i USA?

Hendala  
#68815Hej,

åker till USA på Söndag. Behöver en motorsåg och Husqvarna verkar bra. Kollat på en 346. Har ingen sågvana just, ska ha den till kapa ved, fälla lite mindre träd och ev. jobba lite i ett mindre skogsskifte. Tycker ni det är en lämplig såg eller rekommenderar ni en annan?

Hursomhelst, en 346 kostar ca 490 USD eller ca 3500 kr oprutat hos första bästa handlare jag kollade upp nära hotellet jag bor på. Det är väl ett OK pris jmf med Sverige. En modell 450 får man för 370 USD = 2600 SEK på kampanj just nu, samma kampanj pågår i Sverige men priset är 5900 kr!

Är det nåt problem att plocka ner en motorsåg i resväskan på planet? Tull eller problem i nån säkerhetskontroll? Vete fasen om sågen går i väskan riktigt.

Är det nån skillnad på sågen i USA mot Sverige.

Vad tror ni?

TS
Husqvarna motorsågar

Re: Köpa en Husqvarna 346 el 450 i USA?

rob34  
#68818Har sågen varit tankad måste du se till att dränera filter och förgasare ordentligt. Luktar det bensin kommer du få problem. Har du kedja o svärd monterat kan det bli tjurigt att ta den som handbagage.
USA-modellerna av 346 går inte att köpa med rörutsläpp på ljuddämparen. Tror att det bara finns med katalysator.
H450 är identisk.

Användarvisningsbild

swe#kipp  
#68845jag skulle klart ta en 346xp om du nu skall köpa där ,,,,

skotarmasse  
#68877Kolla noga med flygbolaget innan!!!
Jag skulle ta med en såg på inrikes flyg en gång,hade mina misstankar så jag ringde och förhörde mig,jo det skulle inte vara några problem bara tankarna var tömda och sågen var väl emballerad.
Gott o väl,glad ihågen så checkade jag in paketet,efter ett tag blir mitt namn uppropat i högtalarna(dom röntgar tydligen bagaget)jag får då reda på att det är strängeligen förbjudet att ta med dylika tingestar på flyg,pga explosionsrisken :shock:
Tycker dom kunde sagt det när jag ringde första gången. :roll:

valmet8050  
#68897Har själv plockat hem 2st 346:or utan problem, prutade bort svärd å kedja vid köpet och gav 420 dollar(för 2 år sen). Tänk på att momsen tillkommer och är olika beroende på vilken stat du köper sågen i. Lycka till

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).