Motorsåg och handhållet

Rikta en böjd klinga

7 inlägg 4755 visningar 1 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna
Användarvisningsbild

Rikta en böjd klinga

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68162Jag lyckades böja till röjsågsklingan idag 😡 , när jag förröjde inför en gallring. Är det någon idé att försöka rikta klingan, eller är det bara att skicka den böjda röjsågsklingan till skroten?
/Niklas

TS
Husqvarna motorsågar

Re: Rikta en böjd klinga

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68167Allt går ju men frågan är om det är värt att bråka med den för hundratjugo kronor. Är du riktigt snål så kan du ju försöka banka och bryta rätt det värsta och använda den till sly för där funkar den.

gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68172Precis är det värt att lägga jobb för 120 kr?
Om du försöker det på dig så värm den försiktigt och låt den sakta sakt svalna (m a o använd värme under kyl processen)

Eller ta fram storsläggan lägg den på städet och banka till.

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68173Skicka klingan på skroten inte lönt o riskera att det blir sprickor osv.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68175Värm inte! Lägg den på städet och knacka med kulhammare. Ibland är det ju kul att krångla bara för krånglandets skull.

stihl  
#68196Har dom böjt sig är det lätt att dom spricker sen man har böjt till baka dom.
Men dom brukar bita rätt bra då dom är lite grovt skrängt:)

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68222Jag kanske ska försöka göra ett försök med skruvstädet - utan att värma! Annars är det nog dessvärre skroten som gäller. 175 kr för en ny klinga är ju en småpotatis jämfört med om klingan skulle spricka upp i småbitar - som kan bli till riktiga projektiler!
/Niklas

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).