Jag har en gammal 234 som är lite jobbig, den kan vara en aning svårstartad både varm och kall. Och när den är igång så är tomgången lite hög så kedjan går. Ändå tjuvstannar den ibland.
Det kanske räcker med en ordentlig rengöring och stift och så, men jag tänkte ändå höra om någon vet hur mkt kompressionen bör ligga på?
Så man kan kolla om den är ok i cylinder och kolv.
Ska få gallra ur lite björkved här till hösten/vintern. Så en såg som inte gör en vansinnig skulle vara bra.
Här i byn på närmsta såghandlaren rekommenderade han mig en Shindaiwa 452s, 4995:-. Känns som lite i dyraste laget för mig, åker ju i en bil som är värd dom pengarna. Dock går det inte att såga ner träd med Jettan!
Annars har jag ju spanat lite annonser efter begagnade sågar, men dom ligger rätt högt i pris dom med tycker jag. Och så vet man ju inte hur dom körts heller. Jag vill gärna ha en bra såg som förmodligen kommer att hålla ett bra tag, men att lägga 8-9000:- på en ny Husqvarna av bättre modell är inte aktuellt.
Finns det några sågar man absolut bör undvika? Om tex reservdelar saknas eller det är en dålig modell...