Motorsåg och handhållet

Röjklinga

7 inlägg 4699 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna

Röjklinga

Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64257Jag fick tag på en Dominicus 225mm röjklinga med maxiprofil och 25mm centrumhål. Den utklassar både stihl och husqvarnas klingor. Det verkar vara mycket bra stål i den. problemet är att jag inte vet var man kan få tag på en ny.

Någon som hört talas om Dominicus?

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Röjklinga

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64260hmm har för mig att skogma säljer sådana?

#64282I senaste katalogen har dom bara Bacho.

Vi ska prova bacho på jobbet nu. Förväntningarna är höga då dom brukar ha bra produkter.

TS
Användarvisningsbild

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64295jag är helt övertygad om att jag köpt dominicusklingor därifrån, har dom exempelvis inget "eget" märke på klingorna? annars så tycker jag att du bör ringa och kolla med dom!

Användarvisningsbild

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64372En snabb titt i gamla Skogma.kataloger ger vid handen att i både 2006-07 års katalog och 2007-08 års katalog visas enbart bilder på Domnicus-klingor, medan i 2008-09 års katalog visas bilder på Bahco-klingor.

F.ö. finns Bacho-klingorna på Nima till 10-20% lägre pris än på Skogma viewtopic.php?f=3&t=5458 (en bit ner i tråden).
/Niklas

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64460Bahco är samma klinga enligt återförsäljaren här enl, skogma.

#64889Jaha. Jag tänkte på att det kunde vara så. På dominicusklingan står det made in sweden.

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm slirskydd
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).