Motorsåg och handhållet

Big bore cylinder till 372xpg

63 inlägg 22427 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4732
Mange skrev:Ok.
Då borde alla 45cc såg ha samma effect, varvtal etc.
Så är inte fallet.

gemför gärna så ser du att dom ligger ganska lika det gjorde jag mellan stilh
och husqvarnas röjsågar

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4744 Menar du standard sågar eller alla i samma klass?
Antar att du menar standard eftersom det inte ger nåt att trimma.

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4916 Angående Big bore kittet så kan du köpa det i sverige med beställ bara till en Hva 375 kapmaskin så får du en 52mm cylinder som passar direkt på din 372:a :D

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4918 det är fel portning på den, säger nissarna i usa som håller på med trimmning men är man händig så kan man ju leka lite med portning :)

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4921 Kap maskinernas Portning är inte samma som såg. Det skiljer även lite mellan röjare o såg.
Plocka delar emellan kan funka o bliand till o med bli bättre, men det är inte alls säkert.

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4922 Jag har monterat en 375 cylinder på en 372:a och det funkade mycket bra.sågen har gått proffs körning i ca 1 år nu & enligt ägaren så är den piggare nu :D

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4923 jaha va nice :)

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4924 vad gäller pris så tror jag att jag väntar på baileys bb-kit, det kommer att bli halva priset med frakt mot att köpa ett kit här hemma, husqvarna har ingen skam i kroppen när det gäller priser på cylindrar och kolvar :(

   TS
Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4926 503 97 59-02 är art nr priset ligger på 2032+ Moms så du har nog rätt om halva priset i usa...men men om du får bra rabatt hos din återförsäljare så kanske....

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#4927
sågmek skrev:Jag har monterat en 375 cylinder på en 372:a och det funkade mycket bra.sågen har gått proffs körning i ca 1 år nu & enligt ägaren så är den piggare nu :D


Vilken typ av proffskörning?.

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4928 Hmm du har nog bättre pris än mig då ,,, jag fick offert på 3500 + moms ,,,
men det var ett vanligt 372 cyl kit

   TS
Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4930 Han hugger en del övergrovt som skördaren inte klarar av,han kör ju inte bara med 372:an :D men den har gått en hel del timmar
Du kan ju plocka kolven från en 372 kap det är dubbla ringar på den och en annan ljuddämpare om du vill ha en billigare version...Ljuddämparen har jag för mig ligger på ca 500:- + moms om du inte vill modda den du har
Priset är Husqvarna´s rekommenderade "List" pris du borde nog få rabatt med om du handlar av rätt handlare

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4931 dämparen på min 372:a är redan moddad :)

   TS
Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4937
swe#kipp skrev:vad gäller pris så tror jag att jag väntar på baileys bb-kit, det kommer att bli halva priset med frakt mot att köpa ett kit här hemma, husqvarna har ingen skam i kroppen när det gäller priser på cylindrar och kolvar :(

du vet att du får betala moms på frakten och på tullsatsen

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4938 jo

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).