Motorsåg och handhållet

Skum röjare...

4 inlägg 2274 visningar Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Skum röjare...

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61826Hittade en konstig RS 44 i högen häromdan.

Det är gas reglage på vänster sida med och nån fastsättnings anordning i centrum.
Vajer från vänster handtag till centrum.

Nån som vet vad det är till???
:???:

Bild

Bild

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Skum röjare...

sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61863Jag har hört talas om att det fanns på prov. En manick som besprutade samtidigt som man körde men jag har tyvärr aldrig sett det IRL
Det skulle kanske kunna vara nått sånt?
Maila gärna över ett par stora bilder som man kan beskåda & klura :grin:

Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61870Jag la upp detta på CSCF med o det verkar vara nåt sånt.
Det var sålt i Norge, så det var nog mer än bara test..

TS

sitka  
#62004Jeg kan huske at det i "gamle dager" , 80/90 tallet ble annonsert i "Bondebladet" her i Norge ganske hyppig noe som ble kalt "Roundup-aggregat" for ryddesag/røjsåg, sammen med freseskiven "Boris", laget plantehull, tror jeg. Kan ikke si det for sikkert, men det er mulig at det er det som er avbildet der. Vet heller ikke om det ble noen stor "hit".

Kunne godt ha tenkt meg en sånn innretning, men en må jo ha en tank et sted, og f.eks 1 kg ekstra montert på sagen virker ikke så fristende. Må vel ha batteri og greier også. Kanskje man kunne bruke trykkluft eller gasspatroner, og patroner med roundup i, for å redusere vekten, ikke vet jeg. Jo raskere enn får på Roundup på stubben dess bedre, går det mer enn et par timer må enn vel helst gjøre et nytt snitt. Jeg bruker å kjøre en tank, rydde unna og sprøyte med ryggsprøyte. Kunne vært greit å sprøyte stubben med en gang før man kanske uheldigvis veltet noe over igjen og ikke finner den igjen.Så hvorfor dette produktet forsvant fra markedet vet jeg ikke , egentlig.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Aspen biobränsle
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).