Motorsåg och handhållet

Nyförvärvet!!

24 inlägg 10368 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4381 Ja nog handlar det pengar alltid, som det sas på vm uttagningen om Ullfrotte underställen "Alla riktiga huggare har ett sånt", måste betyda att jag om jag köper ett sånt så blir jag en bättre "huggare" :P
På Usa sajten är det fortfarande Husqvarna såg jag, större marknad för Husqvarna så det är ju lättare att motivera sponsring ,,,,,

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4390
Mange skrev:
nisse skrev:Då jag nyligt skulle köpa ny såg så hade jag, efter en hel del "nätforskning" bestämt mig för att handla en dylik från USA.


Varför?
Det blir inte billigare än här, o köper du en 5100 har du svårt att förklara garanti grejer etc,,,

Att inte märket är HVA betyder bara positiva grejer....

Strunta i Märket, kolla på sågen i stället.

Måste i mitt tycke vara bättre att köpa en bra såg oavsett märke än en dålig(are) i favorit märket.
Att begränsa sig till en säljares utbud är ett försäljnings trick som funkade i börgan av 1970.
Nu är de flesta såg väldigt lika o har bra o sämre modeller, även Dolmar...
5000 ger mycket för pengarna i mitt tycke.


Runt 3000:- i USA mot ca 6'+moms här hemma.Då finns förstås risken att den blir skadad i bagaget på flyget.
Annars håller jag med. Av det jag hört o läst så skulle Dolmar vara den bästa sågen för mig. Tror ändå att skogsfolk gärna håller sig till kända märken om inte priset/kvaliteten är rejält bättre.

/Nisse

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4393 Ang underställen(mkt smart ide!) så skulle de dyka upp först framåt våren enl en handlare. Fast han sa förstås inte vilket år...

Har väntat i två månader nu på en beställd 480 med värme.

Fattar inte att ingen tagit fram ett sådant underställ tidigare. Har även letat efter en underställströja med tunn rygg för ryggsäcks-kånkande utan resultat.

/Nisse

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4395 Nisse! har du en dolmar handlare på någorlunda rimligt avstånd är det bara att slå till!! tro mig!! :D det lilla jag känt på den hittills bådar MYCKET gott!! jag längtar som fasen ut i skogen! men jag ska troligen hjälpa en kompis att köra hans tj 1840 2-3 dagar nu i veckan!! hans chaufför hade visst tagit "julledigt"!! :wink: så jag får väl vänta tills slutet av veckan!! :( !! jag ska bla skota ut dom frötallar som jag själv huggit!! jäklar vad jag ska sitta å svära över han som huggit dom!! :lol:

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4399 hehe svär på ordentligt:P vad för underställ pratar du om??

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4400 Du är inte den förste att reka denna såg! Men nu blev det en 346. Tror den räcker. Annars får jag väl skaka liv i 262:an.
Men jag skall hålla ögonen öppna efter en begad. Kanske kan man hitta ett fynd.

/Nisse

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4405 Nisse! har du väntat två månader på en 480w :?: :?: :( ja min handlare sa att det var ett jäkla sug efter dom! han väntar också på en laddning nu!! tur att jag hann få min i tid då!! :D underställen till våren!! ja de e ju alldeles lysande!! :? men det blir ju vinter nästa år också!!

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4413 Huggarn du får väll filma nått sen när du kör me din nya dolmar!

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4423
nisse skrev:Du är inte den förste att reka denna såg! Men nu blev det en 346. Tror den räcker. Annars får jag väl skaka liv i 262:an.
Men jag skall hålla ögonen öppna efter en begad. Kanske kan man hitta ett fynd.

/Nisse



En beg?......tja vem vet nisse! du kanske kan få köpa min jäkligt billigt om ett par veckor!! :lol: ........men troligtvis inte!! :wink:

Filma!!? njaaaoooo......kanske går att fixa på nåt sätt!!??

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).