lör 09 dec 2006, 22:43#4257http://www.tradera.com/auction/aid_36431569
visste inte att husqvarna 242 fanns me tac(tripple action chainbrake) alltså bakre kastskydd?
Motorsåg och handhållet
hva 242 xp tac
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

lör 09 dec 2006, 23:58#4261Detta är de första som kom. Inte tillverkade av Husqvarna.
Det var en doktor i arbets teknik som gjorde dessa i samarbete med nåt institut.
Jag kommer inte ihåg detaljerna riktigt, men eftersom det fanns blev HVA tvugna att få till det på nåt vis.
Jag kommer inte ihåg detaljerna men kan ta reda på det om ni önskar mer.
Jag har samma på en 238.
Det var en doktor i arbets teknik som gjorde dessa i samarbete med nåt institut.
Jag kommer inte ihåg detaljerna riktigt, men eftersom det fanns blev HVA tvugna att få till det på nåt vis.
Jag kommer inte ihåg detaljerna men kan ta reda på det om ni önskar mer.
Jag har samma på en 238.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
sön 17 dec 2006, 11:20#4414Vinkar

Senast redigerad av Sweden-viking sön 11 mar 2007, 17:31, redigerad totalt 6 gånger.
tor 28 dec 2006, 22:10#4895Var ute i skogen idag och körde 242:an.
Det var perfekta förhållanden idag Ca -5C° ute, 5-10cm snö & frusen skare att gå på, då går det lätt att brussla bitarna på skaren till högar.
Husky 242xpg cat gick bara fint, hadde gjort en ordentlig rengöring & översyn före med nytt NGK stift (tycker dom går bäst).
Skönt med värme i handtagen inga blöta hanskar eller frusna fingrar.
Imorrn blir det vila & förbereda nyår, ska ev köpa nya huggarbyxor sen tänker jag åka ut till skogen på lördag igen, gäller att passa på när man har ledigt, och när det är så perfekt som nu ingen nysnö att plumsa i.
Man går som på en stort torg i skogen med fast mark under.
Synd bara att det är korta dagar här uppe det börjar ljusna så att man kan börja jobba vid 8.30 och sen vid 15.00 är det så mörkt att man måste dra hem.
Ha ett gott nytt år, OCH DRICK INTE FÖR MYCKET TRÄSPRIT....
PS : Suveränt forum för oss skogsnördar..DS
Det var perfekta förhållanden idag Ca -5C° ute, 5-10cm snö & frusen skare att gå på, då går det lätt att brussla bitarna på skaren till högar.
Husky 242xpg cat gick bara fint, hadde gjort en ordentlig rengöring & översyn före med nytt NGK stift (tycker dom går bäst).
Imorrn blir det vila & förbereda nyår, ska ev köpa nya huggarbyxor sen tänker jag åka ut till skogen på lördag igen, gäller att passa på när man har ledigt, och när det är så perfekt som nu ingen nysnö att plumsa i.
Synd bara att det är korta dagar här uppe det börjar ljusna så att man kan börja jobba vid 8.30 och sen vid 15.00 är det så mörkt att man måste dra hem.
tor 28 dec 2006, 23:20#4904
Ja, nu kan man snacka om bra skogsväder för manuellt skogsarbete.
Synd bara att dagarna är så (fult ord),,,,korta!!! 😡
Sweden-viking skrev:Var ute i skogen idag och körde 242:an.
Ja, nu kan man snacka om bra skogsväder för manuellt skogsarbete.
Synd bara att dagarna är så (fult ord),,,,korta!!! 😡
Skogshuggarn
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.
sön 25 feb 2007, 17:59#6610Jag tror inte riktigt på dessa cat dämparna. Är de de få med keramisk så ger jag dem ett halft öga annars missar de heöt min uppmärksamhet...
Denna såg bör inte kallas tac. Den saknar det systemet.
Högerhands bromsen som sitter på denna funkar men funkar annorlunda.
Denna såg bör inte kallas tac. Den saknar det systemet.
Högerhands bromsen som sitter på denna funkar men funkar annorlunda.
Såg samlare av grövre kaliber....

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).